|
|
|
|---|---|
|
Har gått klanderfritt dom 20 mil jag kört den men igår så tvärdog den bara. Ingen gnista, varken från fördelaren eller tändspolen, surade heller inte ner sig. Provade starta i ca 20 minuter utan resultat och sen som en blixt från klar himmel så small den igång igen, utan att jag gjort något särskilt. Sen när jag körde hem så tvärmissade den också en gång typ 1 sekund men tack och lov så dog den inte. Vad kan det vara för fel, kanske givarna vid lådan?? Mkt tacksam för svar så jag törs åka och besikta utan att behöva vara orolig för stopp :) mvh Markus | |
Paap Reeder |
... hände mig en sommarnatt i en sörmlandsskog. Givarna på termostathuset hade ärgat. I s t f "en puls / min så kom det duttandes hur många pulser som helst" p g a ärgandet och processorerna i boxen tog en Sahlinare, d v s time out. MVH /// Paap R |
| Men du menar alltså att om boxen får fel info från temp-givarna så skickar den inte ens ut en tändsignal? | |
Paap Reeder |
... precis så var det på min. Boxen "går i baklås" på nått sätt - typ som min pc kan göra och som man ibland även för rycka batteriet ur för att den skall stanna. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... jag anslöt ena kabeln från thermozeit-givaren till en ribbad grill och om man då drog med den andra längs ribborna så stannade motorn. Men den gick utan problem med givaren frånkopplad. Tempchippet i boxen fick för mycket info ty den skall kanske bara på info 2 ggr / 5 min eller nått sånt. (Min egen vedbodsteori) MVH /// Paap R |
|
Ja, det kan ju vara värt att prova,,,för om den då dör och man rycker boxens temp-givare så då ska den ju starta igen eller hur? Och det stämmer ju som du skriver att den går utan...hmmm, ska åka och prova ikväll. HOppas att den itne startar (med givare alltså) :) |
|
|
Ja, det kan ju vara värt att prova,,,för om den då dör och man rycker boxens temp-givare så då ska den ju starta igen eller hur? Och det stämmer ju som du skriver att den går utan...hmmm, ska åka och prova ikväll. HOppas att den itne startar (med givare alltså) :) |
|
|
Ja det var inte tempgivarna iaf då det inte gjorde nån skillnad då man drog ut dessa innan start (den startade inte med heller). Bara att felsöka vidarem börjar misstänka boxen eller svänghjulsgivarna...hmmm. Mer tips eller feösökningsmetoder välkomna. mvh |
|
| öppnade spridarna när den inte startade? | |
| Nej, bilen surade inte ned sig nånting. Jobbigt problem eftersom det kommer och går :( | |
| kommer soppa fram? kommer ingen soppa och ingen gnista tycker jag det lutar åt styrenheten även om det brukar vara ovanligt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.