AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
372

sänka e-36 coupé med 8" breda fälgar?

te
46
texas
325 -89
ska köpa en sänkningssats till min 320i coupé 92:a. Kör med 8*17 och funderar på hur mycket jag kan sänka? Vill inte att det ska ta i, men vill gärna få ner bilen en bra bit! Nån som kör med 8" brett och vet hur mycket det går att sänka fram/bak? tydligen så måste man veta vilken månad som bilen är gjord när man har en 92:a, vart kollar man det? Nån som kan rekomendera några hårda bra fjädrar? Vart finns det billiga satser med kortare dämpare att köpa?
Ro
50
Rold
318is -95
Min er sänkt 50/20 og jeg kør med 8*17 med et35, dækkene er 225/45 og den tar inte på.

Mer tror jeg inte du skal sänka om du vil ha komfort kvar og undgå problmer med vägbomp/farthinder.

Hilsen Rold (dansk)
Jag har 8,5" breda 19-are, et35, med 235/35-däck. Pärlan är rejält sänkt, skärmkanten bak går ner en liten bit över däcket. Men jag har utan problem åkt tre pers, full tank & full packning i bilen utan att det tar i. Fjädrarna är av märket Jamex, bra grejor.
Sänkt är snyggt!

Länk
X.
Min har 7,5*17 fram och 8,5*17 bak, den är sänkt så att bakskärmen går ner en bit strax över däcket som på MalteKs bil. Under ca 1,5 år som jag haft bilen så har jag bara skrapat i lite EN enda gång, och det var när jag kröp sakta över ett groteskt överdimensionerat farthinder på en dåligt underhållen parkeringsplats...

Förutom att det är snyggt så är komforten helt okej, och bilen ligger som ett strykjärn efter vägen.

te
46
texas
325 -89
Ok....jag vil ju ha ner den så mycket det går...sitter 225 i bak och 215 i fram 45 i profil på båda....låter på er som att det går att sänka ganska mycket. Men hur mycket har ni sänkt 60/40????? vad kör ni med för fjädrar? ingen som har kortare dämpare?
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
Jag har Koni dämpare och sportfjädrar, visserligen är mina skärmkanter valsade, men den har alldrig legat i för mig, (mkt sänkt)

/
Joppe
Jo
102
Joppe
BMW 325iC 93:a
EEEh har 235:or bak föresten

/
Joppe
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Varför måste man veta vilken månad den e tilverkad 92 orna ??? e inte flädrarna samma eller??????

leino
min var sänkt 80/35 och jag har 8,5" 215-235 och det gick bra men jag har ställbara koni dämpare också om det har någon betydelse,men höjde den i sommras till 55/35 då det var kommfort som i en epa-traktor

bmw 4ever
Om jag köper en M3:a så kommer jag att köra med Tysk-stuket 10*17 Et20 runt om. Fy faen va snyggt det är!!!

Ska man köpa en BMW????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.