|
|
|
|---|---|
|
Har följande "småfel" *Färddatorn fungerar ej, fungerade förut, bara yttertempen visas.. *Lite pixelfel på lcd-skärmen(radio), fanns inte nyligen *Ena nyckeln fungerar ibland, dålig batteri? Går alltid att låsa upp, men ibland låser den och ibland inte, har sagts att den laddar sig själv, men inte tillräckligt verkar det som, byte av batteri? Bilen är en e39 -99/-00, tillverkad -99, uttagen -00, importerad från tyskland.. | |
|
Provat öppna nyckeln för att kolla om det sitter batteri i den? Jag är osäker när laddningsfunktionen kom. Sitter en lucka bak på nyckeln isåfall och sen öppnar man med en liten torx har jag för mig. Pixelfel är inte ovanligt tyvärr. Prova montera isär och spruta med kontaktsprej på kontaktytan för displayen. Biltema har ett bra kontaktsprej som har blå färg. Vet ej varför färddatorn inte fungerar. Provat nollställa bilen? Koppla bort batteriet ett par timmar så är de mesta i bilen nollställt. |
|
|
Du har batteri i nyckeln. BMW byter för kaffepengar medans du väntar. Sök på pixlar så har du läsning resten av dagen. **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
En tråkig dag i mitt liv. Jag körde på en Audi A3 idag på E4'an, och det på grund av att en lastbil körde in i vårt körfält 2-3 bilar framför, och det blev totalstopp från 90 km/h. Jag hade "vanligt" avstånd och kassa bakbromsar, så det blev en liten knuff i audin. en halvmeter, en meter till o jag hade klarat. Det visade sig att den "vanliga" avståndet man brukar ha vid sådana farter inte var tillräckligt i kombination med de sakerna jag nämnde tidigare, och att bilen är tung. Men Airbagen och bältessträckaren utlöstes aldrig. Jag klarade mig bra, och killen jag körde på mådde bra och vid telefonkontakt senare sade han att han kände av lite i nacken, men inget allvarligt. Känner mig väldigt utmattad bl.a. för att det inte är min bil, det är pappas.. Kände bara för att skriva av mig lite :( |
|
|
Hade samma fel på färddatorn som dig, jag köpte ny blinkersspak och bytte den. Har fungerat klockrent efter det. |
|
| Har haft samma fel på färddayorn och bytte också spaken sen har det funkat | |
Miper335 |
Om det är en nyckel som bara används ibland så måste du börja använda den mer. Nycklen laddas genom tändningslåset på din bil. PÅ nycklen finns 3 knappar varpå du låser på mittenknappen? Funktionen kom -00 men min bil är uttagen i Sep. -99 och har denna nya nyckel så det kan hända att en del 99:or har den också. Hur som helst så är den svindyr om man vill ha en ny. Ett paket med en huvudnyckel,en "verkstadsnyckel" och en plastnyckel kostar ca 3500. Min nyckel har också konstrat men fungerar som den skall igen utan åtgjärd. Många har haft problem med att extranycklen inte har använts under en längre tid och sedan fungerar den inte. Har samma problem med min färddator..bara temp visas. Har hört att det kan vara spaken som har något fel. Vi får nog leva med diverse elfel då ingen verkar särskilt glad över att fixa dem. Mitt bromsljus i bakrutan fungerar inte samt intensivspolrengöringen. Vattten kommer men från den större behållaren. Har gjort flera tester men inga fel visas!!! |
|
Miper335: Ang 3:e bromsljuset. Har du kollat om det kommer fram spänning till det? I annat fall kan det vara en säkring eller trasig lampa (men lampa tror jag nog du kollat:) Det du skriver om intensivrengöringsfunktionen (puh) är helt normal, så till vida att när intensiv pumpen inte fungerar, så kommer det ändå en stor dusch från den vanliga tanken. Detta för att skölja rent efter intensivvätskan. Jag bytte pumpen och sen har det fungerat perfekt. Iannat fall prova och se om du har spänning till pumpen, kan vara en säkring där också.. BmwE38: Tråkigt med olyckan, tur att ingen blev allvarligt skadad. Bilen är bara plåt och går att fixa en människa är lite mer avancerad:) Åker ofta på de stora motorvägarna/motortrafiklederna runt stockholm och blir oerhört förvånad av hur många det är som ligger och "slickar arslet" på varandra. Avstånd är A och O samt rätt hastighet för väglaget/vädret. Menar inte på ngt sätt att så var fallet för dig BmwE38:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.