AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
645

Bygga 3tum på min 535i

fr
14
freijd
535i -91
Hej

Jag funderar lite på att bygga 3tum ifrån kattarna och sen sätta en simons dämpare bak..

Nu till frågan: Vad säger besiktningen om det blir det andra avgasvärden och så eller är det hel lungt???

Tacksam för svar!

Eg
86
Egon84
535iA -92
Om du har kvar kattarna och bygger ett system med täta skarvar kan avgasvärdena omöjligen ändra sig...
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
dom säjer inget jag har själv tre tum i från katen å bak å dom har inte sakt nåt om det å sen så har inte avgasvärden ändrarde utav det,
men jag kan bara säja i från min sida så är det inte roligt att ha det efter nånga hundra mil det är lite jobbigt dom dagarna när man inte mår så bra, men jag har en lite ljuddämpare så det kan vara därför. så jag tycker att du ska köra på

Jigsaw
fr
14
freijd
535i -91
Tackar för svaren!! Nu blir det bygga av:D

Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
det tycker jag att du ska göra för det blir ju ett fint ljud sen om man säjer så.

Jigsaw
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
får man fråga lite hur du tänkre att gå till väga när du ska bygga det? är bara lite nyfiken om det finns andra set en så han gjorde på min bil?

Jigsaw
fr
14
freijd
535i -91
Har du byggt själv eller?? Funderar lite på vad man behöver för matrial..

Det är jhu typ en "adapter" som gör om två rör till ett och sen vet jag inte om det är 45 eller 30graders viklar som kommer...

Har du det i minnet Jigsaw så vore det super shysst.. :D Så sparar man lite tid ;)

MVH freijd

fr
14
freijd
535i -91
Tänkte väll köpa klara bitar och typ svetsa ihop det lite lätt ;) Hur gjorde han på dit då??? Bilder??

MVH Freijd

Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
Så som den kille jorde som jag känner är att han såga av i rören från kattarna sen så toh han ett tre tums rör å gjorde en adapter som var tät å fin sen så trog han det vidare å så så han såg att det kunde löpa frit i från bakaxen å så.
jag vet inte vad det är för vinklar just nu i skallen men jag ska lyfta bilen snart då kan jag ju ta lite kort på det så du ser hur han har gjort lite omdu vill
mvh jigsaw

Jigsaw
fr
14
freijd
535i -91
Vore kanon shysst:)

MVH Freijd

Eg
86
Egon84
535iA -92
Jag har bytt till en simons 2,5" dämpare längst bak på min efter att originalsystemet ruttnade upp. Jag löste det så att jag har behållt dubbla 2" ända längst bak till ljuddämparen där jag har en adapter till enkelt 2,5" på så sätt får man lite bättre plats mellan marken och avgasröret än om man har enkelt 3" rör.
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
freijd
har du nån mail så kan du få lite bilder på hur mitt ser ut mvh jigsaw
min mail är john.rex@telia.com

Jigsaw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.