|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag äger en 525i -91 sedanmodell med ett högst irriterande elfel, ibland funkar det i början men lägger av efter ett tag. Det som lägger av är vindrutetorkare, elhissar, stereon och förmodligen takluckan..men den har jag inte testat..orkar inte!! ..snälla någon som har förslag på vad det kan vara och vad jag kan börja felsöka? Tack på förhand!! | |
|
Det kan vara ett relä som felar. Jag är ingen elexpert så mycket mer än så kan jag inte hjälpa dig med var detta kan sitta. Men av symptomen att dömma verkar det vara ett relä som inte klickar som det ska. Jag hade ett liknande fel på min förra bil (Golf 16V). Helt plötsligt lade ytterbelysning, fläkt och något mera jag ej kommer ihåg av och så kunde det lika plötsligt fungera igen. Det visade sig vara ett bleck eller något i elboxen med säkringar och relä i som gått av och låg och glappade. Det slutade med att jag fick "tjuvkoppla" från tändningslåset ner till rätt stift på ett relä och så fungerade allt igen. Men innan jag kom fram till detta var det mycket funderande och snack med verkstadspersonal. Lycka till med problemet! |
|
|
Kolla säkring vid höger fjäderben(i motorrummet). Så den är hel(ta bort den och kolla,min hade gått av) /Jonas |
|
|
Garanterat som Jonas säger. Hade samma problem själv. /Olof |
|
|
OK tack för förslagen...jag ska genast kolla upp era förslag!! Mvh Mattias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.