|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att hämta hem en M (vet inte riktigt vilken än, men typ 94-98), men vill veta hur lättsålda dessa bilar är när det är dags att sälja? Alla personliga uppfattningar om de olika modellerna mottages tacksamt. Mvh Fredrik | |
| Det beror naturligtvis väldigt mycket på bilens skick. Har du hittat någon speciell som du blivit intresserad av ? | |
| Allt går att sälja till rätt pris. Om du hoppas på att göra en förtjänst lär du dock bli besviken, importbilarna har överflödat marknaden och intresset för E36 M3:or är inte direkt på topp. | |
|
Ingen M-bil är 'lättsåld' i dagsläget. Såvida man inte prisdumpar. Fast det är inte unikt för M-bilar utan de flesta bilar av den biltypen. Det finns några lik som går runt från ägare till ägare och ligger väldigt lågt i pris i risigt skick. Sen finns det några få bilar i utsökt originalskick som kan vara intressanta. Bilarna som har normala mil för sin ålder och normalt skick lever oftast en ganska undanskymd tillvarao. |
|
| Det är inte lätt att sälja Mbilar som är i bättre skick än de flesta man ser på blocket. Folk betalar inte mer för en fin bil, iaf de som inte kan något om bilarna. | |
|
Freding; det beror på när det är "dags att sälja"? Gillar du din M-bil har du den kanske i tio år - vad vet vi om marknaden då? Öht köper man, enligt mig, en slit-o-släng-bil med ena ögat på andrahandsvärdet - inte en M... |
|
| ingen större idé att importera då eller? sett stora skillnader i pris på framförallt M3 cabbar...men de e kanske drömpriser på Blocket?! | |
|
Man måste jämföra äpplen med äpplen, du kan t ex inte jämföra priser på svensksålda med importerade. En importbil kommer aldrig att kunna säljas för samma pris som en svensksåld, möjligtvis undantaget exotiska bilar som Ferrari, Lamborghini etc. Dessutom kan annonspriserna på Blocket skilja sig rätt mycket från det verkliga försäljningspriset. |
|
| Sant! Som exempel kan jag nämna en M3 cab från -96 och en från -97, båda med runt 15000 mil på mätaren i bra skick. De gick för drygt 85k respektive 95k kronor. billigaste jag såg på blocket var en importerad -97 för 165!!! | |
| Freding, du måste skoja? M3 Cab, -96 resp. -97 för 85"-95" är ett otroligt lågt pris. Förvånar mig mycket om dessa bilar är i bra skick? Vet att tidiga cabar gått för cirkus 115 i ett halvdant skick...Hittar du en fräsch 97:a för under en hundring kan jag vara intresserad :) | |
| Det är inte bara en jag hittat! ;-) Ena annan fin coupé -94 med en ägare i toppskick, full servicebok, nya bromsar bak och ny koppling, med feta Borbet fälgar...drygt 68000 kronor. Den var jag jävligt sugen på, men mäklaren var lite sen med att betala in kontantinsattsen... :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.