|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Jag har en E34 525:a som inte gick igenom besiktningen pga höga lamda värden. Jag har bytt båda kattarna och lamda sonden men jag får ändå inte bra värden. Ibland när jag stänger av bilen fortsätter den gå ett par sekunder, känns som motorn backar ?! Svårt att förklara, har någon av er haft samma problem ? Mvh Henrik | |
|
Det var jobbigt om du har bytt båda kattarna och lamdasonden.. Låter skumt... Har du testat det vanliga med att kolla luft-filter så det inte är igensatt? Att byta tändstift...? Kolla så du inte har hål på avgas-systemet ??? |
|
|
hej har samma problem, testa med att byta olja å filter, tändstift å luft filter, har testat de men får byta lambdan och hoppas på att kattarna ok. nojje |
|
| Låter som om du har nåt strul med tändningen/tändinsställningen om den "fortsätter att gå" efter att du stängt av den...Experimenterade i min ungdom med att "förställa" tändningen o var den alltför förställd så fortsatte motorn att gå efteravstängningen, lät nästan som om motorn gick baklänges... | |
|
Jag har bytt att man tänkas kan göra nu, tror också den är något med tändningen, ska felsökas på fredag. Jag återkommer och ser om de blir något utslag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.