AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
909

Vid rost i "fågelbadet" tankluckan E39 vad byts?

Hej!

Vid rost i "fågelbadet" tankluckan E39 -03 vad byts? Byter BMW hela karossplåten, som ju går fram ända till motorhuven eller "skarvar" dom plåten innan? Rostfläcken är bara 1 mm i diameter, är det dumt att byta med risk för dålig lackering (apelsinskal), vilket jag har råkat ut för på höger framdörr. Hur har ni gjort? Vad är ekonomiskt sämst, ur andrahandsvärde, dålig lackering eller lite rost?

Finns ju massor med trådar om detta redan, men jag har inte hittat någon där lacken disskuteras ännu...
Har rosten väl fått fäste lär den inte stanna vid 1 mm. Använd rostskyddsgarantin och få det åtgärdat!

// Erik
la
20
larra81
Bmw 525i A M-sport e61
hej!
har precis haft bilen inlämnad hos bmw för samma rostproblem som utfördes på garantin. vad jag förstod så tar dom ur "tankröret" och blästrar hålrummet. Arbetet på min bil vart kanonbra utan synliga skarvar då de lade lackskarven i kittkanten på insidan. inget som syns utvändigt med andra ord.

Vad det gäller dörrarna så har jag även bytt 3 av dom på rostskyddsgarantin.
lacken vart fin men det vart en liten övergångston mot orginallacken tyvärr.
Handtagen behölls från de gamla dörrarna utan att lacka med dom med det nya, vilket jag tycker var dåligt. De ingår kanske inte i karossens rostskyddsgaranti så de har väl ingen skyldighet att lacka med dessa.

Jag tror absolut att ny lack även om något dålig finish finns är mer värt i andrahandsvärde.
det är seriöst illa att såhär nya dyra bilar rostar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.