|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en fråga angående slitagevarnaren för broms beläggen bak på min E46. Är det så att den blir förbrukad när den väl har signalerat eller går den att återandvända på dom nya beläggen. Om inte, går den att byta i efterhand på nått smidigt sätt. Jag har nyligen haft min bil inne på beläggbyte och bytet av slitagevarnare uteblev då den inte kom med i beställningen :( Tack på förhand | |
Gemini__ |
Ja, den är förbrukad när den väl har aktiverats. För att montera en ny måste du plocka isär bromsarna så beläggen blottas, inga större svårigheter mao. Välkommen till forumet förresten. Lycka till. Mvh: Thomas |
|
Tackar och tack så mycket för svaret Har läst lite här inne om just detta men det handlar oftast om äldre modeller. Och svaret om man måste få lampan återställd av en verkstad, trixa med tändningen en viss tid eller inget alls finns det delade meningar om. Jag har jag inte riktigt förstått vad som gäller för en E46. men har läst på ett inlägg att det bara var att byta givare så var allt bra sen |
|
|
Det är bara att byta ut slitagevarnaren, inte återanvända den gamla. Du behöver inte plocka isär bromsarna, bara att klicka dit den nya och sen ställa nyckeln i läge 2 tror jag i 30 sekunder så ska lampan slockna. |
|
| Ok den sitter fast med nått klipps då eller? Läge 2? Har läst läge1 tidigare, men men det är väll bara prova båda lägena för att kolla. Tack för svar | |
Gemini__ |
Bytte ju bromsar på min runt om förra året men tänkte inte riktigt klart. Det ska gå att skjuta i givaren på plats precis som rikrules nämner. Misilen: Här har du en närbild på en slitagevarnare: Länk Kanske ser ut ngt liknande på din E46:a: Länk Mektipset i sin helhet: Länk //Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.