|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt mig en 318 -99som visar sig få plaskblöta mattor på vänstersidan. Finns det någon som har ngt tips om var den kan tänkas ta in vatten? Den har ingen rost vad jag kan se eller synliga hål underifrån. Kan det komma vatten uppifrån på ngt vis??? (det regnar ju en hel del nu så om regnvatten kan komma in på ngt vis. Jo jag vet att det låter långsökt) Någon har skrivit på en annan tråd att BMW 3 serien är en välkänd fiffelbil, så vad är det man ska kolla efter för fler fel!? eftersom man tydligen är lite lurad ; ( Tacksam för tips! hälsningar Okunnig dam | |
|
Det sitter, iallafall i min bil, en plastfilm inne i dörren som kan lossna. Ta bort dörrsidan, och limma fast den igen så är problemet förhoppningsvis löst! / Leon |
|
| kan de inte vara så att det kommer in vatten via torpedväggen om nån gummiplugg lostnat eller torkat sönder, om det finns det på den modellen. | |
| Är nog garanterat skumplasten som sitter i dörren. Plocka bort dörrsidan och limma fast den igen. Fixade min för ca 1 månad sen. Jag satte silicon runt om. | |
Malman |
Om det sitter taklucka på bilen kan det ju vara dreneringen till den som är täppt. Blås med tryckluft! kolla så att luften kommer ut under bilen o inte in i bilen.... |
|
Tack för tipsen! Ska kika på det. (Ingen taklucka på bilen så det är det nog inte.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.