AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.262

Främre Länkarmsbussning 318is E36 - Artikelnr på Mekonomen?

ba
68
barrre
318is -94
Ursäkta jag gör ett nytt inlägg i ett väldigt diskuterat ämne, men jag har redan använt sökfunktionen och tyvärr inte fått svar på denna fråga. Jag ska byta främre länkarmsbussningar snart på min 318iS -94 (är väl samma på alla E36 tror jag), men problemet är att jag inte vet vilken av dom som är den rätta på mekonomens hemsida.
Det man har att välja på är:

"Länkarmsbussning bakvagn inre" 34-1126
"Länkarmsbussning bakvagn tvärstag bakre yttre" 34-1144
"Bussningssats hö/vä länkarm bakre båda sidor" 34-1125
och slutligen en som bara heter "Länkarmsbussning bakvagn" 34-1129

Har försökt klura ut via bilder som tex Länk , men ingen på mekonomen ser ut som den rätta (förutom bakvagn inre som ju ser ut att vara helt fel).
Någon som kan hjälpa mig? Känns dumt stå med fel bussning när man väl plockat isär bilen :)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Om du menar silentblocken, främre länkarmsbussningarna på bakaxeln så är art-nummeret:

09-80011

Det är alltså dem de byter i den PDF-Guiden... Det var dessa jag köpte åt min 318is 93a!.... Och det är dessa som brukar bytas.

Men om du ska byta själv så orde du ju veta, du menar dessa som sitter uppe i golvet? Framför bakaxeln?

// MVH Jocke
ba
68
barrre
318is -94
hmm, nej silentblocken är väl samma sak som "bakbalkbussningar" dvs dom bakre på 62.5mm och dom främre på 60mm.(art nr 34-1132 resp 34-1133)
Silentblocken sitter i övre delen av bakaxeln mot golvet.
Främre länkarmsbussningar så menar jag dom som sitter framför bakhjulen. Som byts i PDF-Guiden.
Här är en guide för silentblock: Länk

Anledningen till att jag ska byta är för att bilen är livsfarligt slingrig när man kör över ojämnheter som t.ex brunnslock. Det kommer nästan som ett kast ifrån bakvagnen i samband med ett dunk-ljud.
Efter mycket läsning på autopower så är slutsatsen främre länkarmsbussningar.... Tanken är att byta silentblocken (dom stora i bakaxeln) på samma gång eftersom dom säkert börjar få ett par år på nacken vid det här laget.

Nu har jag en annan plan dock.... jag köper alla bussningarna, sen byter jag dom som behövs bytas, och lämnar tillbaka resten med kvitto ;-)
ba
68
barrre
318is -94
Nu hittade jag 09-80011 på mekonomens hemsida..... upptäckte att jag skrivit fel. Jag söker på Micro's hemsida Länk

Därav har du nog inte hittat mina artikelnr...

09-80011 på mekonomen ser precis ut som en av dom jag är ute efter. undrar bara vad den kallas på Micro...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.