|
|
|
|---|---|
|
Hej! På landsvägar i denna extra mörka, snölösa decembermånad uppfattar jag mina halvljus (halogen original 523i -98) som klena. Försökt putsa och rengöra lyktglasen med viss framgång. De är lätt blästrade. Vindruta bytt till ny, hjälper en del. Hur kan jag (utan att byta ut "allt") få bättre ljus? Hjälper det att byta lampor?? Byta glas?? Skaffa mig nya ögon???:-) mvh Sword | |
|
Jag tyckte också att halvljuset var dåligt på min 540, bytte till Philips visionplus Länk Det blev en förbluffande skillnad till det bättre!! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
En dyrare variant är Xenon. gorth |
|
| Nya lampor+glas borde göra susen. | |
|
Tack! Har redan letat efter VisionPlus men ej funnit i handeln. Var säljs dem? Har GE liknande effekt? (de verkar finnas i +30% version). Kan man köpa bara glas? Kostnad?? Mvh Sword |
|
|
Jag har orginal xenon på min och jag upplever ljuset som riktigt dåligt Min xenon konverterade s60 har bra mkt bättre ljus. Förstår inte varför dte ska vara så dåligt ljus på e39 serien. |
|
|
Jag upplever det som om jag har sämre Xenonljus på min nuvarande 98 än jag hade på min 525 från 2002, vid verkstadsbesöket visade det sig att en del av infästningen hade lossat och det är nu bättre, men inte lika bra som i förra bilen. Mvh Mikael |
|
|
Var förbi Autoexperten som har kampanj för prisnedsatta Philips VisionPlus. De hade så klart inte hemma mer än en enda. Så det fick bli annan modell Philips GT 150 som tydligen ska vara lika bra eller bättre...Vi får se. Mvh Sword |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Philips.... plus 30% är nästan lika bra som vision +50% ///MVH Hasso Länk |
|
hasso; men säkert billigare. Jag fick ge 350:- för ett par GT 150. Hoppas de var värda det. Hälsningar sword |
|
Helga |
Japp. Stor skillnad med 30+ //Helga |
Helga |
119 per par för 30+ hos Claes Ohlsson //Helga |
|
Ja, tre gånger bättre ljus :-)) vill jag i s f ha nu... sword |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.