|
|
|
|---|---|
|
Köpte igår min första BMW i form av en 525 e34 -93:a. Bilen har gått 32´mil men känns rätt fräch. Jag betalade 7000 kr för den så det känns ju ok. Rätt okej pris eller? Hur som helst så finns ett lite glappljud från framvagnen när man kör över kanter och hålor i vägen. Jag är rätt säker på att det är inre bussningar i bärarmarna som är dåliga. Är dessa dyra eller svåra att byta? Eller ska man strunta i det? Är det några speciella områden man ska hålla ögonen på som är mer eller mindre känsliga? Vad för motorolja och viskositet bör man använda för åretruntbruk? Tips om det mesta kring 525:an är intressant kort och gott. Jag gillar bilen och känner att både jag och tjejen har blivit lite BMW frälsta :D Tobbe, Göteborg | |
|
Sjysst pris! Ditt glappljud skulle kunna vara stabilisator-stagen till krängningshämmaren. Dom brukar glappa och kostar ca 250:- per sida. Det är bara att lyfta upp bilen slå lite på staget så hör man om det är det. Är det dom så är det ingen fara heller, bara ett störigt ljud. Motoroljan är det helsyntet som gäller för att få långa bytesintervall. 5w40 eller liknande brukar fungerar bra i våra motorer. I övrigt finns det inte mycket att tillägga. Man skall kanske tänka på att undvika korta turer så att man undviker kondensvatten i oljan och så det stora avgassystemet hinner bli varmt så den inte rostar upp allt för snabbt (bildas mycket kondens i den). BMW 525i -90 BMW 525 -77 |
|
| det viktigaste på en sån här bil är att hålla koll på tempen! topparna spricker ganska lätt!!!! | |
|
Tackar för infon och tipsen! Appråpå stort avgassystem, min bil mullrar en del faktiskt. Lite förvånad faktiskt för det ser ut att vara original men dom låter kanske lite mer är 520? Jag gillar iaf mullret då jag kör V8 annars :D Tobbe Ps, farsan har dessutom blivit tagen av draget i 6:an, han kör volvo annars så det är ju på rätt väg! |
|
|
Är orginal systemen helt okej så låter dom i princip ingenting,som en trimmad symaskin ungefär :) Så mullrar de lite om den så är de antingen bytt system eller att de har blivit läck nånstans...blir de en spricka/hål på rätt ställe på systemet kan de bli riktigt scyst ljud faktiskt. |
|
|
Jag tror inte det är nån spricka eller hål för bilen är besiktigad häromdan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.