|
|
|
|---|---|
|
Hejsan på er alla! Blev faktiskt igår en faktiskt redan nöjd BMW ägare. Och efter lite surfande på nätet hittade jag denna suveräna sida. Efter bara 20min har jag redan hittat hur jag ska släcka de två "fel" jag har. Bromsljuskontakten och den dära CC-modulen som det ska lödas lite på. Helt perfekt. Har dock en fråga jag inte lyckas hitta svar på. Till min bil följde en huvudnyckel. Denna är av "stilette"-modell och skjuter ut från sidan när man trycker ned en knapp i form av ett BMW-märke. Säker på att ni vet vad jag pratar om. Nu är det så att fjädern är antagligen dålig i denna, plus att man måste hyffsat nära bilen för att den ska låsa och låsa upp. Men om man särskådar nyckln lite så sitter ju själva nyckeln med en skruv. Alltså borde man kunna byta själva fjärrkontrollen och skruva dit nyckeln? Finns det någon som gjort detta och vet vad det kostar att koda om och sådant som jag antar måste göras med en ny nyckel? Tacksam för er hjälp! //BMWürst ________________________________________ Nej, jag är inte korkad.. Jag har bara lite otur när jag tänker! | |
|
Här har du lite info om originallarmet Länk Mitt original larm fungerar max 1 meter ifrån bilen trots nya batterier i fjärrkontrollen. Du kan beställa delar till fjärrkontrollen hos din närmsta bmw återförsäljare. Jag köpte ny yttre halva med fjäder har för mig den kostade ~150kr. //Roffa |
|
|
Åhå, men det låter ju perfa! Hittade något inlägg i forumet förut om nyckel til någon annan bmw-modell som kostade runt 1500kr så jag blev lite skraj. Men 150kr är ju helt ok! Tack för svaret! ________________________________________ Nej, jag är inte korkad.. Jag har bara lite otur när jag tänker! |
|
|
Ja helt ny nyckel ligger nog kring ~1500kr, men du behöver ju bara ena halvan den utan elektroniken å den är ju inte så dyr. //Roffa |
|
|
Bra bra =) Något bra tips om hur man petar isär den utan att bryta sönder allt som finns? =) ________________________________________ Nej, jag är inte korkad.. Jag har bara lite otur när jag tänker! |
|
|
Om du flippar ut nyckel och kollar i skåran där den ligger när den är infälld så ser du en liten skruv. Skruva ut den så får du isär den. //Roffa |
|
|
Tackar igen =) ________________________________________ Nej, jag är inte korkad.. Jag har bara lite otur när jag tänker! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.