AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
968

Vad är marknadsvärdet på en 328

Eh
41
Ehsan
335 coupé -11
Hej,

För ett tag sen hände det som alla fasar för. Jag krockade 328:an och sedan försäkringsbolaget konstaterade att bilens reparationskostnader överstiger marknadsvärdet blev det ingen renovering utan inlösen.

Dom erbjuder mig 55 000kr.

Bilen hade allt, men hur högt kan man få dom att gå??

Lite om bilen:

328, -95, 18 500 mil, M-paket sportskinnsäten, all el + ellucka, Navi, 17" BBS RS split, CD-växlare med slutsteg, cosmossvart. Riktigt fin i lacken och invändigt

Vad tror ni att man kan förhandla upp dom till??? Tacksam för svar!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
55 000 känns faktiskt inte helt fel.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
55000:- hade du knappt fått om du sålt bilen, så det får du nog vara nöjd med. Ovanligt generös värdering från ett försäkringsbolags sida tror jag...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Det var överraskande bra betalt, måste jag säga.
Jämför med liknande bilar på bilannonssidor som t.ex. blocket och bytbil, du kan säkert få mer än så efter lite förhandlande.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
om jag kör min i bilpirser.se så är det därikring som jag får min väderad runt 50 tusen då med 16000 mil på mätaren och 96 så du ska inte känna dig blåst iaf
Vilket försäkringsbolag har du som ger så bra ersättning?

Flåklypa
betan,
Kvarndammen Bilauktioners värderingstjänst tar ingen som helst hänsyn till bl.a. skicket, något som kan skilja otroligt mycket mellan bilar som är drygt 10 år. Dessutom gör den ingen skillnad i pris så jag väljer helläder/ej helläder, automat/manuell, AC saknas/AC saknas ej. Därtill saknas intressant utrustning som t.ex. M-sportpaket, sportstolar, halvskinn, m-chassi, färddator, diffbroms, taklucka, airbag, HIFI-syst, PCD, osv osv.
Förutom detta tar inte värderingstjänsten hänsyn till eventuell eftermonterad utrustning, eller dokumentation förutom servicebok. En tjänst med stora brister om man frågar mig.
55tkr är löjligt lågt den som tycker något annat har ingen koll!

Anledning till att jag skriver så? Hur stora möjligheter finns det att hitta en motsvarande bil för dom pengarna? Dom är små leta så får ni se (obs dra inte fram bilar utan M-paket).

70-75tkr är en lämplig nivå då går det ersätta bilen under det skulle jag bara acceptera efter hårda förhandlingar.

Mvh Stephan
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Hej det är för lågt... Krockade min 320 94 dakargul.. ok utrustad inga alu fälger.. lite rost.. fick 57000kr

Jonas M-power
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Henrikk:Då får man påpeka detta om man får ett ärende med ett försäkringsbolag tex eller vid försäljning men det är ochså slutpris som man får fram inte utgångspris och man får se det som en fingervisning av sitt slutpris.
Eh
41
Ehsan
335 coupé -11
Intressant!!

Jag har själv krävt 69 000kr så nu får vi se vad utfallet blir.

Jonas; Med din bil som referens bör jag nog kunna få upp priset en bit.

Ni som tycker att 55 000kr är bra och även högt tycker jag skarvar lite, eller ärmycket generella i er bedömining. Det är trots allt inte en standardutrustad bil...

Bolaget är länsförsäkringar för info...
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
En 95:a som du får 55000 för?
Men hallå...bilen är ju för guds skull snart 12 år gammal!!!!
Slå till innan dom ångrar sig......har aldrig hört talas om något såååååå generöst av ett försäkringsbolag förut.

Frasse
Ehsan: Är det en coupe eller sedan? Gör faktiskt rätt mycket på värderingen.

För att få en så realistisk värdering som möjligt är det bäst att få verkliga uppgifter ifrån folk som nyligen köpt/sålt/fått värderat sin 328 E36. Detta bör ge dig en mer realistisk bild av värderingen.
Lycka till.
Eh
41
Ehsan
335 coupé -11
Kristoffer_L: Bilen är en sedan, vet att en coupé smäller högre.

Frassemannen: Budet är försäkringsbolagets första, bindande och kan inte tas tillbaka!

Om intresse finns kan jag skriva i det här forumet hur mycket jag får när det hela är klart...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.