|
|
|
|---|---|
| Är lite sugen på en e34 525tds så ös på med era erfarenheter av dessa.. | |
|
Köpte en -94 för 5 år sedan. Hade rullat 23000 mil då. Fick börja med att byta dieselpump (20000 hos Bosch), vilket sägs vara motorns enda svaga punkt. Stötdämpare, bussningar till kardan o bakvagn byttes också. Se'n gick den felfritt 1 12000 mil tills jag sålde den i våras. Förpumpen, som sitter vid tanken pajade förstås, men den kostar nästan inget. Kan behövas en backventil där om bilen är svårstartad efter ha stått parkerad i uppförsbacke. Jag satte in en KCR-box också och fick en lite livligare bil. Rost i nederkant på baklucka (touring) är tydligen standardutrustning. Annars en snygg o härlig bil, som kan rekommenderas. gorth |
|
| har haft min tds automat i 6år,har nu gått 43650mil. bytt pump,turbo,topplock(2ggr köp INTE en renoverad) alla spindelleder samt ett par uppsättningar stötdämpare. automaten oxå renoverad. kom ihåg att kontrolldra vevaxelbulten fram,oljepumpsdrivningen är bara klämd mellan,lös bult=inget el dåligt tryck. min skar nämligen för 230mil sen.har bara dragit åt bulten och fortsatt köra.(drar ingen olja) vilken kvalite! men den skönaste bil jag haft att köra långt med.nåsta blir förmodligen en 530 d (med manuell låda) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.