AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.661

Nu är den blivande älsklingen beställd!

Sida 2 av 3
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
semiI> markbelysningen är ju riktigt grym också!

donamir> interiörslisten är det som skiljer sig från den vanliga plasten, bl a ovanför handskfacket... fake-metall eller fake-trä brukar man ju få välja på!!!
Ghost Rider
gott val du kommer inte att bli missnöjd :)

Christer Andreasson
BMW 120D
0707-832302 vard 7-16
övrig tid 0732-681144
Ska iväg på fredag och prova en 120d. Hoppas den är lika bra som alla tycker i detta forum. Gjorde misstaget och testade en 130 men det är nu som tur är ca 6 månader sedan.

Såg på nätet att Karlstad hade kvar på kampanjen med 120/120d. Testade en 118 i Lund i fredags men det saknades allt för mycket när jag tidigare haft en 330 ci, saknar.

Hade redan klart att nästa BMW skulle vara blå men efter ha sett 1 serien som vit med M-paket så är det inte alls lika klart :)

Var på väg att beställa en 120d M-edition i onsdags förra veckan och då gick det inte längre p.g.a. att faceliften börjar säljas nu. Min säljare ringde idag och sa att M-edition erbjudandet kommer att finnas på dem faceliftade också. Priset är inte klart men blir något högre. Har ännu inte sett hur den kommer att se ut men det blir 177hk 120d säger dem på BMW. Kul!
Då får jag höra med säljaren på fredag. Pratade med en säljare i Lund i fredags och han sa att dom även där kunde fixa kampanj pris om jag ville. Hörde inget om facelift eller så.

Knepigt. Well blir väl att vänta o se till på fredag.
Fa
69
Falstaff
120d -07
Igår var det en stor annons om kampanjpriset i SVD (Gällde BMW Stockholm).

Så tydligen kör de på med kampanjen ett tag till.
Konstigt med annonsen? Enligt säljaren gick det inte att beställa enligt M-edition paketet utan facelift förra veckan. Mig spelar det ingen roll då jag troligen inte skulle ha köpt en bil utan facelift så nära inpå att den kommer. Motorn är ju speciellt intressant. Hoppas bara att priset inte blir för högt på det nya erbjudandet.
Erbjudandet ligger även på sidan till BMW i Karlstad.
www.autowax.se

Fa
69
Falstaff
120d -07
När jag beställde min, så sa säljaren att det var viktigt att den kom i produktion innan slutet av februari pga faceliften
Om jag skulle beställa den i Lund så var det inte produktion före mars och enl honom skulle det inte vara några problem. Får väl pressa att dom bygger i feb så jag få snabbare lev om jag beställer :)

//Chiro
Do
37
Don N
130i Sports Tourer -06
Säljaren sa till mig att gamla modellen har gått ur produktion så beställer man nu blir det med facelift och ett högre pris, dock kan M-kampanjen vara kvar.

Visst borde det vara likadan motor fast optimerad på annat sätt?
Vet inte om det är en ny motor eller om dem bara tar ut lite mera effekt ur den gamla. Vore intressant att få en siffra på vridmomentet också.
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Snacka om man hamnade precis innan faceliften, min tillverkades 29 December och borde stå på båten över nu.. menmen blir nog nöjd iaf ;)
Du blir säkert nöjd. Vad jag har hört så är det en ganska försiktig facelift.
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
På bilderna jag sett verkar det bara vara lampor och motor som förändras... LED bak hade ju varit ngt iofs =)
Motorn är det som intresserar mig mest. Blir det byte till 120d så slipper jag gå ner i effekt jämfört med nuvarande bil och det känns ju alltid bra.. :-)
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Väntan är över!

Imorgon hämtar jag min bil i Linköping!!!

Säljaren säger att jag inte kan få stänkskydd till en bil med M-paket?? Kan det stämma?
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Hey. Va kul! Då ser vi fram mot lite bilder snart. Vi kan ju ta en burgare nån gång igen och kolla bilarna. Vet inte hur det är med stänkskydden. Min säljare sa att typ ingen sätter på sånt nuförtiden. Men om nån har satt det på sin etta så skulle det intressant att höra om det håller bilen renare.

Min BMW120d:
Länk
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Trevligt!

Vi har monterat stänkskydd på E60'n (inför första vintern) och jag märkte att mindre skit fastnar på sidorna av bilen. Det känns bättre om man kör på nån skitig väg att de tar lite av all skit, innan det flyger upp på lacken.

Om det är snyggt eller inte, vet jag inte. Jag tycker dock det hjälper från skit och stenslag, vilket gör att jag har kvar dom :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
or
725
oreo
323i -85
Jag har original stänkskydd på M-sport monterade vid leverans.

//Örjan C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.