AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.630

Nu är den blivande älsklingen beställd!

Sida 1 av 3
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Det blev en alpinvit till slut!

Kan ju passa på att rapportera om väntetiden - beställde i onsdags, produktion v.6-7 och leveranas v.9-10

Spec
M-pkt
Adv-pkt
M208 18"
förvaringspkt
pdc bak
dryckeshållare
skidsäck
utan modelbet
solskydd bak
velourmattor
multifunktionsratt
stöldlarm
ytterspegelpkt
adaptiva strålkastare
xenon
radio prof
HIFI-högt
isofix
farth
belysningspkt
bakre nackstöd fällbara
regnsensor
klimaautomatik
armstöd fram
stänkskydd

klurar lite på telefon och iPod... lite meckigt om man tycker om att byta prylar ett par ggr om året! =)

Är det ngt som saknas eller som verkar helt onödigt? Har ju lite tid på mig innan produktionen nu...
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Vad är det för bil då? Lite svårt att veta ju ;) hoppas du blir nöjd med den iallafall! //Erik
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Sorry... en 120d ska det vara... =)
bara att gratulera.. modigt färgval och hel rätt färgval måste jag säga
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Att jag tycker du valt rätt färg behöver jag ju knappast nämna...

Verkar vara en väldigt välutrustad bil, jag utgår ifrån att det är en Edition bil som du sedan lagt på lite annat på, eller? I och med att du inte har komfortpaketet så saknar du automatiskt avbländbar innerbackspegel det kan väl kanske vara värt att lägga till för. Har du provkört någon bil med de adaptiva strålkastarna? Vad jag hört ska de inte vara så värst bra, i såna fall är det ju onödigt att lägga de extra slantarna på dem! I övrigt tror jag du kommer bli väldigt nöjd med bilen.

Mvh Mats
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Rökar-paketet, ett eller två extra 12V-uttag, minns inte, och på förvaringsfacket framför växelspaken kommer det lucka.

Kostar 0:-

Annars nice.:) Le Mans Blå för mig dock! :D
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
alpinvit130> ja, det är editionerbjudandet. Adaptiva har jag inte provat, men det låter ju otroligt häftigt! Komfortpaketet gick inte att lägga till på detta erbjudandet, så jag har lagt till det mesta ändå (förvaring, belysning mm), men den avbländbara innerbackspegeln tog jag inte med... hur funkar den? är den bra? låter ju lite hokuspokus tycker jag...
f.ö: finns det bilder på din bil ngn stans?

monclair> menar du att jag inte kommer att få ngt 12V-uttag i bilen annars?
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Man har ett uttag som std, ett till hade inte varit dumt särskilt om det satt lite till höger så sladden inte kommer ivägen för växelspaken. För sent att ändra för mig iaf. Min vita etta bör stå och vänta otåligt i Halmstad nu.

Tycker du har valt bra grejer. Finns ju alltid mer man önskar som "nyckeln i fickan" och elstolar med minne, men tveksamt om det är värt pengarna.

Oj vad vintern kommer att bli lång för dig. ;)
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Joda du har 12V under armstödet, brevid AUX-ingången.
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
sahlback> har ju min a3:a utan stolsvärme och fyrhjuldrift samt världens sämsta halvljus som jag kan leka med så länge =)

elstolarna är ju svindyra...

får väl lägga på ett rökarpaket då - låter så illa bara!
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag hade lagt till sportstolar för jag är inte helt nöjd med mina standardstolar. Det går t.ex. inte att justera lutningen på dem.

Rökarpaketet är helt rätt. Blir mycket snyggare med en lucka istället för förvaringsfacket. Sedan får man ju ett extra 12-voltsuttag.

/Gorban
Jag var också och tittade på en 120i M-Sport Edition igår.

En sak som jag undrar över, ingår inte eluppvärmda backspeglar? Måste man köpa Ytterspeglarpaketet för detta? Lite dåligt enligt mig, lätt att missa.

Fick en offerr på följande spec

120i M-Sport Edition
Lemans blå met
M208 18"
Larm
bakre nackstöd fällbara
Xenon
Velourmattor

Som sagt, missade Ytterspeglarpaket, får ring och lägga till detta, ev skall även armstöd fram läggas till??

Något annat som jag missat som man bör ha med?

Ni som har köpt med detta erbjudande, hur mycket rabatt har ni fått på utrustningen ni har lagt på?

Någon som har kört bilen med denna konfig? M-chassi och 18", dem hade bara en "vanlig" 120i med 16" att provköra, skulle vara intresant att veta hur mycket stötigare den blir...

Var även och provkörde A3 SB 2,0TQ, också en kul bil, exakt samma pris som BMW;n!

PS, svårt att bestämma mig...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Brettmar: Se till att ha provkört klart innan snön faller, för annars kommer du aldrig mer kunna köra köpa en bil utan Quattro!: )
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Gorban:

Sportstolar ingår i M-paketet.
Visa användare
427
Marcus555
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
brettmar> PDC bak har jag blivit rekommenderad av rätt många, eftersom man inte ser ngt annars... och ytterspegelpaketet verkar det vara som gäller om du vill ha varma speglar...
farthållare?
prof. stereon rekommenderas också om du vill spela mp3-cd eller köra iPod + att mittkonsolen blir 10ggr snyggare... =)

gorban> sportstolarna kanske är den största anledningen till att jag köper en BMW!!!
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Beställde min älskling idag!

120dA M-Sport edition! Le Mans Blå!

spec:
-Automat
-Radio Prof
-PDC bak
-Xenon
-mindre mods: stänkskydd, fällbara nackskydd, rökarpaketet, mittarmstöd

Tomten kommer i Mars pojkar....
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Grattis! Då kanske du kan åka ner och hämta hem den själv om du har lust.
Jag ska hyra en 320d i morgon för att köra till ett julbord i Gbg på kvällen. Skönt att få köra lite bil när man har varit billös i ett par veckor. T.o.m. värt att skippa snapsen för.
Et
15
Ettan
118i-07
Uppvärmda ytterspeglar och spolarmunstycken kommer med dimstrålkastarna!!
Do
382
DonAmir
X1 23d E84 -11 Vermillion Rot
Vad är följande?

velourmattor
svankstöd
förvaringspaket
interiörslist
belysningspaket

Och är de nödvändiga att ha om man beställer en ny bil?

Min BMW 116i
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Lägg till armstöd! Ett klart måste, blir alldeles för naket mellan framstolarna utan armstöd, plus att det är ju ganska bekvämt med :)
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Belysningspaket:
Markbelysning i yttre dörrhantagen
läslampor fram och bak
belysning i fotutrymmet fram
make-up belysning på förar och passagerarsida
indirekt belyslning av mittkonsol fram och bak (största anledningen till detta paket tycker jag)

Förvaringspaket är bl.a. 12v uttag i bakluckan, lastöglor + lastnät + nått mer har jag för mej

velourmator är ju istället för gummimattor
Svansktöd är en luftkudde för svanken som är flyttbar i höjd och sidled.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.