AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
844

Elektrisk bagagelucka orkar i öppna i kylan, vad kan vara fel?

lb
6
lby
530ia touring -03
Hej på er där ute! Finns det någon som har kunskap om hur automatiken på bakluckan fungerar. Jag har en 530 touring -03, som jag ser nu när den stått ute i kylan så orkar inte den öppna bakluckan. Utan den står och bara morrar efter den öppnat den ca:5 cm. Drivs den med hudralik ? och om så är fallet är det några packningar som då börjar säja upp sig eller vad kan problemet vara. Tacksam för svar.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den drivs med hydralik. Kan vara att oljenivån är få låg. Pumpen sitter bakom reservhjulet (Om du står bakom bilen och tittar ser reservhjulet som en klocka så sitter pumpen vis kl 7).

För att komma åt så lyft ut golvluckan och mellan facket. Då bör du kunna se pumpen och det finns en plastbehållare på ena sidan med nivåmarkeringar. Vissa pumpar har påfyllningshål. Själv skruvade jag loss fästena för pumpen så att jag kunde vrida den och sedan skrivade jag loss plastbehållaren och fyllde på i denna. Oljan som ska användas är sk ATM.

Efter påfyllning så får man köra luckan upp och ner ett par gånger och sedan kontrollera nivån igen för man kan behöva fylla på mer. Bra att göra innan man monterat ihop allt igen...

___
//Ulf
lb
6
lby
530ia touring -03
Tack Ulf för svaret ! återkommer om problemet kvarstår
//Leif

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Ulf: du vill inte ta en bild på hur detta ser ut? Var hittar man det i etk?

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.