AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
962

530IA/Msport2/16:9/skinn/xenon/03, givet köp?

Verkar vara bra pris för bilen?
Någon som kan hjälpa till med översättningen? Min skoltyska (3år) är lite rostig.
Motsvarande med likvärdig utrustning i svedala går för runt 200k.
15000mil och diesel är väl det enda som är negativt.

Men annars har den allt den ska ha, typ:
Msport2, 16:9 navi/tv, svart skinn, aluminium interiör, taklucka.

Någon som känner till Daskiran/Duisburg?

Kan man begära chassinr från handlaren och sedan kolla med BMW-rep om den varit krockad, milen osv?

Här är länken:
Länk

Den här är väl närmast man kan komma i Sverige, men den saknar navi/tv+att den är tjej-röd+fel fälgar+manuell:
Länk

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

242: Om du anger att det är en diesel som negativt så ska du i så fall leta efter motsvarande bensinare. Tror att 530i och 530d ligger ganska lika prismässigt, kan t o m vara så att bensinare är något billigare.

Handlaren vet jag inget om men en liten "vimpelhandlarkänsla" får jag av bilderna. Han verkar också fokusera på export till forna öst vilket inte alltid är så positivt...

Chassinr ska inte vara några problem att få tillsammans med en kopia av fahrzugbrief och servicebok. Be honom faxa till dig och är han ovillig så finns det kanske en anledning och då är det bara att glömma bilen.

Handlaren anger att bilen är okrockad (unfallfrei) och det brukar dom vara försiktiga med att skriva om så inte är fallet.

Sen till bilen på Blocket. Fälgarna på bilen är vinterhjul och det står i annonsen att det medföljer 17" M-fälgar vilka är likadana som på den tyska bilen. Färgen får ju var och en tycka som dom vill om men den är relativt populär bland folk här på forumet. Svensksåld men med mindre utrustning. Priset är enligt min mening rätt ok och förmodligen ett tryggare köp än den tyska men oavsett bil så måste dom ju kollas upp.

Nu har jag inte letat 530i/530d sedaner så jag har inte koll på utbudet men jag har svårt att tro att det skulle vara svårt att hitta ett antal olika intressanta bilar och är det bensinare du vill ha så leta efter dessa. 530i och 530d är två helt olika bilar att köra.

___
//Ulf
Som Ulf är inne på så känns den tyska handlaren inget vidare. med tanke på utbudet i Tyskland känns det fel att leta runt i träsket av bilhandlare :-)

Har du kollat på gebrauchtwagenbörse på www.bmw.de?
Där lär du hitta en 530 E39 som uppfyller dina krav på utrustning. Kanske lite dyrare än den som står hos vimpelhanlaren men det lär istället bli ett skottsäkert begagnatköp.

Jag tycker den "svenska" 530 ser helt OK ut (jag tycker färgen är rätt snygg till sedanen). Navin kanske du kan leva utan, alt komplettera med en bärbar som du kan använda i flera bilar.
TV funktionen lär väl ändå inte fungera nästa år när det analoga nätet släcks.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Då får ni väl köpa en bmw- hybrid som tar det digitala nätet som jag gjorde:)
Svårare än så,är det inte

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag hade inte vågat köpa från den handlaren. Han ger, precis som Ulf säger, Vimpelhandlar känsla. För 18 000 Eur så kan du hitta riktigt fräscha 530isar på mobile från stora seriösa firmor eller direkt från BMW med likvärdig utr och mil.
Jag tycker inte att det är något fel på Imolarot II alls, det är en väldigt snygg färg.
Dessutom köper han krockskadade bilar. En tysk handlare är skyldig att tala om att bilen varit krockad om reparationskostnaderna överstiger 300Eur.
Är bilen uppköpt från en större handlare så står det garanterat på kontrakten mellan handlarna om bilen varit krockad eller inte. Dock är det inte så troligt att man får se detta eftersom att även inköpspriset står på detta papper.

Köp bil innan nyår. Efter nyår höjer tyskarna momsen från 16% till 19%.
3% på 18 000 Eur är ca 5000kr.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Jag hade definitivt kikat närmare på den Imolaröda bensinaren. Stort plus för manuell växellåda. Lika stort minus för avsaknad av taklucka och navigation/tv.

Med ett par andra fälgar blir den riktigt snygg. Nu kanske jag är något partisk ang. färgen =)

Fler E39or i "tjej-rött": Länk

Mvh
Det ska kanske tilläggas att jag alltså inte tycker att bilderna på den Imolaröda i annonsen gör bilen eller färgen rättvisa. Nedan finns bilder som bättre beskriver hur en E39 i Imolarot ser ut (visserligen M5or):

Länk Länk Länk Länk Länk

Mvh
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Fick oxå känslan av "vimpelhandlare", dessutom så går det med lite tålamod hitta en liknande bil på hemmaplan. Slippa mecket med att åka till DE osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.