AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
8.503

Inbrott i X5 an inatt...

Sida 1 av 2
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Skulle behöva ett par extra ögon just nu... Inatt har nån eller några tömt bilen på elektronik. Idioterna kortslöt först strömmen till huset så inte lampan skulle tändas på tomten (sensor). Sen har dom lyckats kapa sladden till sirenen som går till larmet för att sedan demontera låset på förardörren. På nåt vis har dom kommit in utan att skada bilen på nåt sätt. Sen har dom krypit bak o plockat bort polerna till batteriet. Sen har dom plockat hela navisystemet 16:9, cd växlaren, dvd spelaren för navin och en separat dvd spelare för en takmonterad skärm men den har dom tydligen missat.

Allt det här hände under natten och dom va knäpptysta,ingen hörde eller märkte nåt, inte enns grannarna. Det här hände i Enköping inatt så om nån hör eller ser några av dom här sakerna tillsalu vär vänlig kontakta mig.

Åsnorna har gett sig på fel familj. Om nån vet vem eller vilka som är inblandade i det här var vänlig hälsa dom att om dom inte gömmer sig tillräkligt bra så kommer en eller flera hamna i rullstol...
tyvärr blir det nog svårt att få tillbaka grejjerna.. samma sak har hänt flera gånger i eskilstuan och ett 10tal navi 16:9 har stulits
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Att få tillbaka grejerna är väl en fråga för försäkringsbolaget .. desto intressantare är att hitta de skyldiga. :>

Wilhelm Svenselius
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Beklagar det som hänt! Skulle känna precis likadant som du!

Frågan är om man skulle behöva märka alla saker som är stöldbegärliga? T.ex. xenon/angel eyes på e39, m-frontar, dimljus, navi, slutsteg, lådor, fälgar osv? Rista in ett tecken på dem och se ge sig fan på att spåra upp varje annons till man hittar sin egen.. Finns mkt sånt i omlopp.

Mina m3 gt fälgar har jag stansat så försvinner dem från bilen, dyker upp på blocket och det visar sig vara mina så hämtar jag dem tillbaka helt enkelt.

Men håll ett öga på blocket och powerbörsen men tyvärr är chansen liten att lyckas identifiera just dina saker..

Att dem var "proffesionella" av sig tyder på att det inte är 15 åringar heller direkt, utan rör sig nog av människor som jobbar i motor branschen eller så.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Hmm ja.. tänk om man skulle köpa sig ett lager av små kopparbrickor med "Tillhör Wilhelm Svenselius, tjuvar jagas tills de är döda" och sedan epoxya fast på allt man äger. :)

Wilhelm Svenselius
Da
168
Davido
Är förmodligen beställningsjobb eller saker dom ville ha själva. Måste va nån som är mycket insatt i bilar och bmw. Ja kommer nog få tag på dom, eller rättare sagt: ja ska få tag på dom...

Det här måste få ett stopp. Ok att folk gör saker man inte ska göra men sånt här är bara för mycket. Jag är ingen ängel och jag är uppvuxen med många konstiga typer som sitter bakom lås men ska man sitta så gör det för nåt vettigt inte för o rensa folks bilar sådär.
Hm. Har BMW skippat den äldre versionen av sirén med inbyggd batteribackup? Där hjälpte det inte att klippa kabeln, tvärtom...
När proffs som här som tydligen har kännedom om bilens detaljer är i farten får man ta till okonventionella skydd, simpla modeller osv, t.ex "nånting" som utlöser ett av de välkända blåa knallskotten helt nära bilen. Den tjyv som fortfarande är torr i byxan efteråt är nog sällsynt... Givetvis blir det olika lösningar från fall till fall, och inget som bör dryftas på öppna forum.

FP
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det är väl bara att kolla hos dem som alltid verkar ha en stadig ström av angeleyes, cd spelare och navigatorer på powerbörsen och blocket.
Söker man på dessa delar så dyker i 95% av fallen bara tre namn upp, dessa är alltid samma.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Det tycker jag låter som en bra ide´ , även när man vill köpa fälgar typ 17+ tum till E39 är det lätt hänt att det är samma folk som annonserar vecka efter vecka... ingen av dem "råkar" ha kvitto pga. 200 olika anledningar , ibland har de olika telefonummer men rösterna och sättet att konvercera är alltid samma.
Vissa blir tom. irriterade och lätt hotfulla samt bryska när man ifrågasätter kvitto samt att det är det 3e paret fälgar de säljer samma månad.

stöldgods till 100% , själv köpte jag inget av dessa idioter då jag vet hur tråkigt det är att bli brottsoffer pga. fälgstöld.

Synd att vi inte har poliser som angagerar sig.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Blev själv av med hela min bil natten till i fredags i västerås, tråkigt nog började bilen bli klar med allt vad ljud och dvd-bygge heter så här står man nu, hoppas bara att försäkringen tar sitt ansvar och står för det man betalar för varje månad... Bilen hittades natten till söndagen i ett lerigt dike rensad på precis allt, till och med under huven hade dem gått loss och tagit godbitarna som jag hade en svag vision av att jag kanske kunde få köpa loss billigt av försäkringsbolaget då det mesta var nyrenoverat på den... Vad krävs lixom för att man ska få ha sina prylar i fred?
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Att vi straffar så hårt att endast gravt sinnesförvirrade och tunga narkomaner begår stölder , för de andra är det inte värt det isf.
Livstid för inbrott = inte mig emot.

Men som det ser ut nu är tjuv en mycket bra och lönande yrkesbana , oftast mer riskfri än vissa industrijobb där arbetsskador kan vara vanligt.
i saudia arabien får man handen kapad och man stjäler. Man borde kanske försöka införa den lagen till sverige.

Fick också mitt ljudpaket till ett värde av ca: 15 000kr stulet för någon månad sen. Det mest irriterande var att samma dag ett par timmar innan stölden ringde jag och nergradera från hel till trafik försäkringen pga jag skulle sälja bilen.

Beklagar verkligen davido vet hur det känns att bli bestulen på sina saker. Ge dem en kyss från mig också om du stöter på tjuvarna.

Tråkig läsning detta men det är inte konstigt att detta händer.
BMW är billiga att köpa och dessa köps nog av många som vill ha en tuff bil med en massa utrustning. Eftersom många inte har råd att köpa laglig utrustning till sina bilar så blir det att stjäls den istället. Snart är väl ALLA gamla BMw:S i detta landet fullutrustade med allt som går att montera.
Tyvärr har detta vandaliserande och stjälande av hela bilar eller dess utrustning fått mig att lämna märket bmw. Nu kan jag sova gott igen när jag vet att jag inte har en bil som är eftertraktad av kreti och pleti

Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Själv vägrar jag låta packet bestämma vad jag skall åka i , massiv passiv säkerhet och kameror med motiondetekt och 250Gig videoserver tycker jag känns helt rätt.

Självklart kan man inte ens fundera på att parkera på allmänna platser nattetid.

Får hellre allt jag äger vandaliserat om jag lyckas få tag i gärningsmännen vid ett senare tillfälle än att bli av med något billigt och ej få bestraffa de skyldiga.
Kosta vad det kosta vill , rättvisa skall skippas.

Själv funderar jag på de här nya minikameraservrarna med SD-minneskort och några minikameror i coupe så man kan se även om nått patrask varit framme och lyst med ficklampa när man kortvarigt parkerat vid tex. köpcentrum.

Tips : GSM-larmet som säljs på Clasohlson just nu är både billigt och bra , att få ett SMS när brottet börjar begås kan skapa en spännande och berikande situation för det kreativa och handlingskraftiga brottsoffret.
Tror definitivt at polisens ökade handlingsförlamning kommer att bidra till att sk. "säkerhetsaktier" kan bli en riktigt bra placering på några års sikt.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Avdragare => Vart kan man hitta dessa kameraservers?

Mvh/ Niclas

He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Ingen fara, jag borde lära mig att söka bättre :)

Länk

Om det nu var den du syftade på?

Mvh/ Niclas

Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
GSM-larmet på co. är helt OK , har det själv.. den där produkten vet jag inget om alls.

Jag tror dock att man får vad man betalar för och rekomenderar nog mer videoservrarna på exempelvis :

Länk
Länk
Länk

En videoserver heter på "fackspråk" DVR (digital video recording) , jag provade det billigaste jag kunde hitta först för att lära mig tekniken , men bildkvaliteten och mörkerseende var därefter , nu kör jag ett bättre system med 4st riktigt bra kameror och helt redundant matningsspänning , så nu hoppas man ju på att buset hittar på något så de kan lära sig en läxa. förut var man ju orolig för inbrott/vandalisering - men det beror nog på hur pass konfliktsökande man är som människa och vilka tidigare erfarenheter som brottsoffer man har.
Hallå alla X5-ägare! Nu är det dags att låsa in bilen. Enligt min kontakt har det senaste tiden skett att stort antal X5-inbrott i syd och mellansverige. Alltid samma sak. Larmet överlistat. Dörrlåset uppborrat. Elektroniken rensad. Trots att bilen står nära eller mycket nära boende så har ingen märkt något. Inte något ”pundar-jobb” således…………
hej! davido
idag händen det samma sak med min x5 a
dem gick in genom föfar dörren tömde skärmen navin cd växlaren
dem råka förstöra inst-panelen ner till
idioter-
hur gick det med försäkrings bolaget vart det något problem.
mvh bulent k.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hej!

jag har lite kontakter på folksam som jag skulle kunna prata med för att om möjligt få dem att undersöka alla skumma annonser på börsen och blocket. är någon av ovanstående X5:or försäkrade i folksam?

mvh Johan
Da
168
Davido
Försäkringen betalar allt förutom 20% av elektronikens värde...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.