AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
347

Kall luft till Open Air

Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Hej,
Jag har ett Cotton Green open Air filter i
min M3:a. Dock så skulle jag vilja att den
drog in lite kallare luft. Som det sitter idag
så drar det nog in mer varmluft än vad original-luftboxen gjorde.Finns det nån bra "förlängning" eller liknande? Är det nån som har fixat till nån egen bra lösning eller finns det nåt bra att köpa?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Har hört att man kan dra slangar från intagen på spoilern (för bromskylningen)fram till luftfiltret, sen kan du ju alltid tillveka en större värmesköld i aluminium än den som sitter som original!
/Klas
gabbe
Hej
Jag har en fråga till er, vet ni fall det är nån skillnad på Cotton Green open Air filter o andra filter
typ(K&N,JR,Jamex) för jag har nyligen köpt ett sådant,o
jag e väldigt nöjd.

Ingen större skillnad, K&N är STÖRST, men de andra är säkert fullgoda alternativ. Jag kör med K&N närmast för jag har lång och god erfarenhet av dom.

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
NOMADS FINLAND
M-3
Hej.. Jag hade ett jamex filter på min M-3a,stort som en hink.. det lät grymt gött,men jamex iochförsig.. Har du ett stort koniskt så spelar det nog ingen större roll vad du har bara du ser till att inte få in den varma luften från kylaren..men filtret bör nög inte vara för LÄTT suget heller.. men visst kan du ta lite av luften till bromsarna..M-3an har ju så original..men skärma gärna av med en plåt.. Hej
M-3
Hej igen.. Måste bara påpeka att mitt stora jamexfilter inte var till M-3 utan något annat märke(vet inte vilket) fick då gör om hållaren på det,,men stort var det,,:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.