AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.571

Jag fick inbrott i min 530i - 01 igår.

Sida 1 av 2
ki
9
king69
530ia -01
Vill bara lägga ut en notis
Har igår råkat ut för ett inbrott i min 530 01:a
Tyvärr så har jag inget larm (kommer att skaffa)...efterklok
Vill få ut budskapet SKAFFA larm på era bilar..

Vaför???

För i detta j---a kyva samhälle får man inte ha något ifred.
dessutom så får man max 10000:- ut av försäkringen när det gäller
extra utrustning osv.
himmla skoj när dom snodde den nya navi med tv som kostar en bra bit
över 50000:- på paulsons bil.
Undrar om dom kan ansluta navi utan att behöva en kod eller program för att
få igång??

mao skaffa Larm tjyven kanske låter den vara då??

ha det bäst bmw lovers.
Hade inte alla e39or larm orginal?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Nej bara immobilzer är standard larm är tillval.
Kan skilja på svensksålda där ev larm kan vara standard.
Men importer saknar ofta larm.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
För övrigt bara att beklaga, ett larm kan ju vara avskräckande och förhindra tillfället, väljer en annan bil istället, men det verkar som det inte spelar nån roll om man verkligen vill komma åt detaljer på bilen så tystas larmet innan åverkan börjas.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Om din navi är BMW Orginal så är det ingen extrautrustning utan BMW orginalmonterat fabrikstillval.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Ge
16
Georgeboy
BMW 520 03
Fick allt mitt stulet i fredags. Mitt på ljusa dagen någon gång mellan 11 och 15. Snopet när man kom ut till bilen och såg att dörren var uppbruten, lysena, navin, cd-växlaren, webast fjärren och mattorna i baksätet saknades.

Sen när vi kom till BMW var det en annan bil där som de hade gjort precis samma sak med. Fast på hans bil hade tjuvarna klipp av alla sladdarna, men i min hade de tagit ur kontakterna.

Undra vem det är som köper grejorna???
Är det inte mycket kablar som behövs dra i bilen för att det ska funka???

Man kan inte annat än bli riktigt förbannad!

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att montera in i en bil som inte har navi/tv från början innebär mycket jobb men som det verkar så är merparten av de bilar som drabbas -01 eller senare och då finns det ju en kundgrupp bland alla de som kör äldre naviutrustade bilar. Att uppgradera t ex en -99 men nya face lift lampor och byta MK2-navin mot en MK3/MK4 samt byta skärm till 16/9 är inte något jättejobb om jag förstått saken rätt.

Lite skrämmande att just stölderna av fabriksmonterad navi/tv/CD verkar ha ökat senaste tiden...

___
//Ulf
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det verkar ha ökat dramatiskt! Det e väl en grupp människor som satt det i system och har det som "jobb"...hemskt.

Hade jag kört en E39 med facelift, navi etc. hade jag inte sovit lugnt om nätterna!

Min bil
Länk
Tyvärr är det så att det känns lugnare att parkera nu när jag inte har en BMW längre. Förut förväntade jag mig att den skulle vara vandaliserad varenda gång jag parkerade ute någonstans. (visserligen hände det aldrig, men jag var alltid beredd på det)

Det är ju bara att gå till sig själv... Jag köpte t ex en svart sportinredning till min touring... Fruktansvärt billigt... Denna var elektrisk.

Vet ej om den var så laglig... Fick även med komplett kabelhärva ifrån hela den bilen som dom hade suttit i... kablarna vägde typ 12 kg har jag för mig:P

Beg-marknaden är ruskigt stor tror jag... Killen som sålde inredningen fick sålt navin för 7tusen... Det var inte tal om något prut där ens... Dom verkar riktigt lätta att omsätta till pengar
Till m_johan84: Och det har du mage att till och med skriva här!

Om tjuvarna har lätt för att omsätta prylarna i pengar så innebär det ju bara att det stjäls ännu mer. Därmed kan man säga att du är medskyldig till att det stjäls en massa prylar. Speciellt som du misstänkte att det du köpte kunde vara stulet.

Skäms!

Håller med Goldenchild.
Det är ju dumt att medverka till att tjuvarna lätt kan sälja grejer.

sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Håller även med hur f*n kan du??!
ki
9
king69
530ia -01
För det första vill jag säga till m_johan84..jag läste ett tidigare inlägg av dig
samma dag jag haft mitt inbrott och då fråga du om vad vissa saker var för något??? konstiga svarta boxar med div nr??? vet du inte vad du köper eller vem du har köpt det av??? och nu skriver du så?? låter konstigt

Allt som blev stulet i min bil var orginal.Så ni menar att man får en högre ersättning än om det skulle vara externa produkter???

Micke

m_johan84; ÄR DU ALLVARLIG? Om du är det så har du precis hjälpt tjuvar och DÅ ÄR DU VÄRRE ÄN DOM, SKÄMS!!!!!!!

Stephan
ki
9
king69
530ia -01
Kolla in m_johan84 inlägg om saker han inte vet vad det är?????

Skummis..definitivt.
king69; Originalmonterade delar ersätts, min fars larmlösa -01: as 530iA tyckte sig någon ur samhällets sämre delar behöva strålkastarna och bensinen i från, förarrutan och dess kromlist förstördes också, kostnad? 20-25tkr gissar jag, inga problem att få bilen reparerad numera har den larm och står alltid i garage trist när bilar måste skyddas så pass att dom inte går att använda normalt, en vecka efter den stölden blev min sålda 540iAM E34-95 av med sin bakstötfångare inte kul att ha roliga bilar(;

Varför sker detta? Jo eftersom personer utan moral köper till lägsta pris, fråga efter kvitto samt en bra förklaring varför delarna säljs görs inte detta så är du del av problemet = du förtjänar att bli av med delarna på samma sätt, som tur är finns det folk som tänker innan dom agerar en av dom har skrivit längre upp i tråden=)

Mvh Stephan
ki
9
king69
530ia -01
Stephan vi är helt överrens.

Mvh Micke.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det jag tänker skriva nu är väl inte direkt relevant med tanke på trådens oväntade vändning.
Har haft föreläsning med en från Volvia försäkringar idag. Mycket intressant...
Ställde frågan om hur de ersätter fabriksmonterat extrautrustning.
Är det elutrustning såsom navi, stereo etc så ersätter de denna enligt vanligt elektronikavdrag med 10% år. Blir du dock av med stolarna så får du full ersättning. Bolag kan vara konstiga ibland.

Johan: Klart att det är lätt att omsätta i pengar när sådana som du inte tänker efter utan bara köper. Vem i hela dalen säljer sina hela Angel Eyes?
En på 100 kanske säljer dem separat för att han sålt bilen, resten låter dem sitta då bilen blir mer lättsåld. Men när samma personer dyker upp om och om igen med likadana prylar, ja vad får de tag i grejerna? Inte utomlands iaf då jag konstant letar i Tyskland och Polen och där är de ljusen som dyker upp på auktioner nästan dyrare än här hemma.
Det är bra korkat att köpa stulet, men att gå ut på ett offentligt forum och skriva om att man medvetet köpt stulet tar världsrekordet!

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tyvärr är de m_johan inte ensam. Jag vet många (idioter) som inte verkar bry sig om grejerna man handlar är ärliga eller inte. Jag har väldigt svårt för de.
Problemet har helt klart accelerat efter att priserna på E39 rasat så mkt att "slöddret" har råd att handla en pre-facelift, och sedan skall den givetvis uppdateras. Löst folk som inte bryr sig om grejerna är stulna, eller rent av stjäl själva.
Tror för övrigt de finns samma problem i Tyskland, såg i våras hos en BMW-verkstad flera stycken facelift E39 med knackat ruta samt utan strålkastare.
Jag vet inte vad man skall göra för att komma tillrätta till problemet. Rättvisan lär inte komma åt gärningsmännen, och om de blir de knappast nån påföljd.
En variant vore om Powerbörsen, Blocket mm. kunde rensas på misstänka annonser direkt dom kom ut. Vore ju inte helt omöjligt eftersom de som sagt verkar vara samma personer som ligger bakom. De skulle ju försvåra för dom iaf.

BMW CS #5139
ki
9
king69
530ia -01
har pratat med IF idag dom verkar inte omöjliga att ersätta mig totalt med viss avräkning.
vi får se i slutet på veckan kanske får man ett besked..

Micke.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.