|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli dags att ta steget från funderingar till ett ev köp av drömbilen.Skulle vilja komma i kontakt med 2002 turbo ägare gärna nån som gjort en totalrenovering.Är kunnig på dom vanliga 02orna men det finns ju en hel del specialprylar tex då att turboagg går lös på 4000eur hos wallon.Behöver inte vara nåt jätteutläggning utan dom vanligaste snubbeltrådarna som man kan tänkas stöta på väg mot målsnöret.Det går bra att ta det via powerpost. Tack på förhand. Mvh/Micke | |
|
Halloj JAg är ingen turboexpert, men det är väl inte såååå mycket som skiljer från en normal dubbel-i? Jag vet att avgasventilerna är natriumkylda på turbon, kugelfischerpumpen är anpassad, lägre komp i motorn, förutom det är det väl samma grejjer, eller något biffigare, men inte nåt extremt hokus-pokus. Jag tror att det som vanligt gäller att bilen ska vara så rostfri, komplett och oskruvad som möjligt. Problemet är väl snarare att hitta ett ex som är till salu.... /Anders C |
|
|
Iofrs är det lika i grunden.Då är nästa fundering hur mkt är en bil värd som är seriöst renoverad men ligger i lådor.Ej orginal KKK agg och motorn är inte Matching number men en äkta turbosnurra dock.Just match number är viktigt i alla fall för mig vet inte hur det påverkar värdet på bilen. Efter flera års spaning har det varit dött att hitta en 2002 turbo men nu helt plötsligt finns "ev" 3st kandidater. Mvh/Micke |
|
|
Hallå igen Finns alla turbospecifika delar med förutom just turbon låter det som ett bra kandidat. Kan tänka att inredningsdetaljerna är svåra att få tag på. Har ingen aning om vad en sån bil är värd. Länk lite info, dock ej priser. /Anders C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.