|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag äger en M3 Cab -96. Tyvärr har den en ful ratt. Jag skulle vilja byta till en M-ratt. Jag ägde tidigare en 520i -01 och den var utrustad med lilla M-paketet, en option som innebär att den har M-ratt, M-knopp och sportchassi. Den, eller en liknande ratt skulle jag vilja ha i min M3. Vart köper jag en sådan till ett bra pris? Och är den enkel att montera själv? Ratten jag har idag saknar multiknappar men har airbag. Tacksam för hjälp. Såg en tråd om detta på forumet tidigare, men lyckas inte hitta den igen. | |
|
Rattar kan du köpa hos BMW återförsäljare. Brukar även finnas en del på Powerbörsen och Blocket. Ang montering så har jag inga egna erfarenheter av rattbyte i E36 men det brukar gå enkelt. Har bytt på äldre bilar men dock utan Airbag. ///M-Power När du älskar att köra |
|
| Om du ska ta en ratt från en E39 så tror jag du måste ta en ratt som sitter i en bil som är av årsmodell 96 - 99. Det blev andra airbagkontakter efter - 99. Jag tror att själva ratten passar om man tar en ratt från en senare årsmodell men det är just airbagkontakterna som är olika. Jag har själv tagit en treekrad sportratt som satt i en E36:a och monterat i min E39 -96. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.