|
|
|
|---|---|
| Hej är det någon fara att varva en bmw 525 tills varvstoppet går i ? | |
|
varvstoppet finns ju av en anledning. sen om du gasar till varvstoppet med kall motor så kan det bli det sista du gör med den bilen. =) ... Do u speek BMW? |
|
|
Det bluddrar lite... Har märkt det när jag har legat på autobahn... När man når toppfarten så börjar det bluddra lite.. Men det är väl kanske onödigt att dra till varvstoppet varje gång... Och varför ska man göra det? Man har ju 5 el 6 växlar?:) |
|
| Jo, de e klart, inget man behöver göra dagligen, men tänkte det kunde vara kul o testa hur den beter sig när varvstoppet går i. Jag kör vanligen mycket snällt med mina bilar så därför känns det lite otäckt att varva den till varvstopp =) Men det ska motorn klara av alltså bara den uppnått rätt temp? | |
| Ingen fara, testa du! | |
|
Ja, det ska motorn klara av, Men jag ser ingen anlednig till att testa. Allt kan ju hända... Jag kör aldrig så varvstoppet går in på någon av mina bilar. Mvh Jim |
|
|
Nej, det är ko lungt att dra till varvstopp. Vissa m eller rättare sagt s maskiner tål det inte när oljan är kall och alla maskiner mår bäst av att vara i drift temp innan man börjar stressa dom till max. Rasar det så innebär det bara att motor ändå hade rasat inom snar framtid. Det är värre att slököra/segdra en motor under inkörning än att dra till varv stopp dagligen. |
|
| tack för alla snabba svar. Man är ny i BMW träsket så kunskaperna om dessa bilar är begränsade, men någon volvo blir det nog inte på ett bra tag igen=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.