|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har skaffat mig en 328 och är riktigt nöjd med bilen. Dock så bankar det från backaxeln vid växling, vilket då borde betyda att silentblocken är kassa. Så nu söker jag en verksad i Göteborg som bytar dessa till ett rimligt pris. PS. Någon som har en sprängskiss på dessa som man kan ge till verkstan? Tack på förhand! | |
| Länk | |
|
Tack nisse! Sprängskiss? |
|
|
Tjo.. Har nu fått en tid den 4 januari, men när jag snacka med killen så tror han inte det är silentblocken som är dåliga. vilka bussningar kan det vara annars? Felbeskrivning: * Det "bankar" från bakvaknen vid växling, kraftigast mellan 1an och 2an. * När man kör på 1an så går det väldigt ojämt framåt. * Väghållningen är nästan i klass med min gamle volvo 360 med bladfjädring back=) Nämen kör man 100km/h och vägen böjer lite får man vara koncentrarad. Det finns INGA oljud på oljämn väg som många verkar uppleva med dåliga silentblock. |
|
| Sliten hardy skiva? | |
|
ja det kan det ju mkt väl vara.. för jag kom på att det "smäller" när bilen står stilla och man lägger i växel.. Tack! är detta ett stort/dyrt projekt att fixa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.