AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
745

Manuell eller automat-låda?

Hej!

Jag har långt gångna planer på att beställa en ny 530i Touring (E61). Har provkört 525 manuell och 530 automat, och konstaterat att jag ej är någon vän av automatlådor. Det verkar dock som om jag är lite avvikande på denna punkt. Verkar vara väldigt få om ens någon som beställer 530 Touring m manuell låda i Sverige. Ringde runt till ganska många återförsäljare, men ingen hade en 530 m manuell låda som jag kunde provköra. Har även sökt lite på sajter m begagnade bilar, och bara hittat 530 m automatlåda.

Riskerar jag att få en mycket svårsåld bil när jag skall sälja den i framtiden, om jag beställer en 530 manuell?

smaken är som baken som bekant.

personligen så tycker jag att en glidarvagn kan få vara automat (i synnerhet eftersom jag tycker BMW har så trevliga lådor) medans en sportigare kärra förtjänar en manuell låda.

Jag har automat i min 540, men så är jag lite gubbig också.

Om jag köpte en E60 Touring så skulle jag sätta i en automat.

Men...

Du har ju provkört både manuell och automat och var inte så förtjust över automatlådan så vad funderar du över? Du kan ju inte köpa en ny bil utifrån en teoretisk framtida marknad. Köp exakt det du vill ha, det är ju därför man köper nytt eller?

Svårsålt är det som inte är prisvärt. Om du har en välvårdad 530T så lär den säkert att gå att sälja även med manuell låda.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.