AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
822

Vad är det för bromsskivor jag har fått till den nya bilen?

bi
3
bicks
530-01
Har köpt en beg. 530-01 touring, fick med ett par rejäla bromsskivor. Vid försök till montering uppdagades att hålförbandet passade men.... det krävs längre hjulbultar (ca 4mm) än de jag har. Vad jag, i min okunnighet, kan förstå är att detta par är ordentliga doningar. Är det någon som kan hjälpa mig med 1. vilket fabrikat? (ej orginal) TAR-OX SJ (står på). 2. vad mer än bulltarna kan krävas... Vore tacksam för svar.

Visa användare
ProPro-medlem
13.412
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Det är fabrikatet Tar-Ox du har. Nu går jag ut på tunn is men SJ kan betyda att det är modellen "Sport Japan" du har. Är skivorna slitsade och borrade och ser ut Länk sådär ungefär?
bi
3
bicks
530-01
ja exakt så ser dom ut, fast andra siffror då...

Visa användare
ProPro-medlem
13.412
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Vad har du för siffror? Står det möjligtvis 0584 fram och 0543 bak? Tog en titt hos Tar-Ox Länk dem själva. Tyvärr vet jag inte om det krävs andra hjulbultar - borde kunna fråga återförsäljare här i Sverige (alternativt fråga Tar-Ox direkt).

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Om de skulle kräva längre hjulbultar så betyder det att skivorna även ändrar spår vidden vilket verkar konstigt , frågan är om de är rätt skivor för din bil?
bi
3
bicks
530-01
Nej det är inte rätt skivor, vi har luskat ut, tack vare "bmw-slangen" att skivorna heter TAR-OX SJ och passar till BMW 540i v8, nu är det bara frågan om man kan sälja dessa och till vilket pris.... dom är ju helt oanvända, och dessutom till fram.... Någon som har en prisidé eller ett behov av dessa?

Tjena!!! Kanske intresserad av att köpa dem, Du kan väl höra av dig till mig!

niklasgustavsson83@hotmail.com
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag är intresserad utav att köpa dom, om priset känns rätt.

Maila mig: fredrik@tvpc.se
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Gör som övriga och räcker upp handen. Kan dock ta ner den igen beroende på pris.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.