|
|
|
|---|---|
| På en del nyare E38 kan man se att det är 10 airbags med andra bara verkar ha 4. Någon som vet om 10 airbags var ett tillval? | |
|
Jag har tillvalet 261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS i min utrustningslista, och jag har modellen med 10 airbags. Dvs front, sido- och huvudairbags fram, sido- och huvudairbags bak. Eller sex fram, fyra bak. Har man fyra airbags betyder det kanske att man saknar airbags helt bak, och även saknar huvudairbags fram? Om man saknade option 261 borde man ju fortfarande ha huvudairbags fram, det blir sex airbags totalt. Enligt E38.org blev sidoairbags fram standard först 1997, huvudairbags blev standard 1998 och sidoairbags bak som tillval. Kanske kunde man således köpa en E38 1995 med bara två(!) airbags. Vi kan tänka oss följande möjliga kombinationer: Två airbags: Modellår '95 (1+1 fram) Fyra airbags: Modellår '97, kanske '95 med tillval (2+2 fram) Sex airbags: Modellår '98 (3+3 fram) Tio airbags: Modellår '98 med tillval (3+3 fram, 2+2 bak) Wilhelm Svenselius |
|
| Tack Wilhelm, jag har tittat i ETK och TIS och förstått att huvudairbags sitter i A och C-stolparna. Antar att sidoairbags sitter i dörrarna? | |
Scheckheft |
Hej From modellår 99 är 10 airbags standard. Sidoairbaigen sitter i dörrrarna. Modellår 95 har två airbags. Mvh Scheckheft |
|
Är det möjligen tillverkningsår -99? På Powerbörsen finns 99a till salu som endast har 4 airbags: Länk (sorry att jag inte kan klistra in länken på ett bra sätt) |
|
| 10 airbags?! Om samtliga utlöses, finns det då kvar utrymme för luft i kupén eller dör man kvävningsdöden istället? Tacka vet jag aktiv säkerhet / TP. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.