|
|
|
|---|---|
| Har just införskaffat en 520i -99, kör på en räv så att stötfångaren spricker på höger sida ca:5 cm från dimmljuset snett neråt samt att ena dimmljusfästet försvinner på den sidan. Frågan är nu om man ska köpa ett stötfångarhölje i ABS plast från Meca för 1995:- eller en original från BMW för 3990:- (ABS plast?) och lackerar hos en lokal förmåga (vilken?) eller en original färgkodad från BMW för 7990:- | |
|
ABS plast är den typ av plast bil företagen har som original när dom gör stötfångare. Alltså ej glasfiber eller något annat. Abs-plast ska vara svårare att laga, ungefär som den stötfångare du redan hade. Om lacken på din bil inte är blekt eller dålig, funkar det bra att ta ett lackprov och låta någon annan än BMW göra lackeringen. MEN för guds skull hitta en bra lackerare, med bra lokal. |
|
|
Leimat: Jag råkade ut för samma sak som du. Org. fronten sprack men på vänster sidan. All palst bakom stöttfångaren där nere tex lluftkanaler och inneskärmen sprack med även dimljuset fick kasseras. Jag satte ut en annon på autopower att jag sökte en beg stöttfångare och så bara nån dag efter fick jag flera mail. en del var överpriser men den jag köpte fick jag för 400kr med allt till...både lister och all plast bakom som luftkanaler och innerskärmar. Passade på och köpa reiger nedrer del och Sen var det bara och lacka. och så ser det ut idag: Länk MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Jag har nu lagt in en annons på PowerBörsen (bra tips), får jag inget svar på en svart stötfångare så kommer jag att mejla dig Christer. Dimljuset pajade på min också så jag blir tvungen att köpa ett nytt sådant, eller båda två ser kanske dumt ut med ett nytt och ett med blästrat glas. Så både BMW original och Mecas är i samma ABS-plast, men finns det risk för att Mecas passform är dålig, kommer ihåg när jag köpte pirat framskärmar till en 528:a i slutet av 80-talet, man fick vålda på dem och det såg inge bra ut, vill inte vara med om det igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.