AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.116

M5 motorknas, nån som känner igen?

Ma
23
Mallo
BMW M5 -00
Sitter utanför affären och väntar på frun som jag släppte av 10 min tidigare, när hon kommer ut så vrider jag på motorn som spinner till och lägger av... Vad nu? flertalet försök exakt samma resultat. Om jag rör pedalen en aning så ställer den sig och "rullar" mellan 500 och 1500 varv trots att jag håller pedalen helt still, föröker jag gasa mer händer i stort ingenting och släpper jag gasen dör den. Lägger jag i en växel orkar den inte utan dör. Vid ett tillfälle varvar den till vid gaspådrag men allt annat än rent och sen dör den. Startar omedelbart vid antändning varje gång.
Jag har precis haft den inne på en insp.I där dom konstatera att hö LMM behöver bytas men kan det verkligen vara den som orsakar allt detta? Hela vanospaketet byttes för 800 mil sen i Danderyd. Några ideer mina vänner?
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Tycker att fenomenet låter som LMM!
Prova göra rent dem först för att konstantera att det är de!
Tozzy har lagt in ett inlägg om rengöring av dessa tidigare!

MVH Patrik

Ögonstenarna:Länk
Jag hade fenomenet att bilen startade varje gång men plötsligt dog ibland på tomgång. Bytte kamaxelgivare och vips, gick som en klocka igen. Funkade på min v8, vet ej hur det är på din?
Ma
23
Mallo
BMW M5 -00
Ska ge mig på rengöringen av LMM imorgon, vilka vätskor ska användas? "Green-what ever" har jag ingen aning om vad det är, nån som vet vilka medel som används tar jag tacksamt emot svar.
Vad gäller kamaxelgivaren ska den vara nybytt i samband med byte av vanos. Jag återkommer om hur det gick med rengörandet av LMM
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du kan köpa nya LMM på VAG för halva priset mot BMW.

///MVH Hasso
Länk
Ma
23
Mallo
BMW M5 -00
Tack för tipset, utgår från att det inte är någon som helst skillnad mot dom som ska sitta i M5:an orginal då :)
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
CRC har en burk som heter AIR SENSOR CLEAN: Länk
Funkar bra, bättre än spritlösning eller elekronik regörings spray som jag testade innan. köpte min burk på Mekonomen men finns på Micro's hemsida oxå(i butiken hade dom ingen aning....)
Ma
23
Mallo
BMW M5 -00
Tack Tozzy, snygg bil du har förresten ;)
Ma
23
Mallo
BMW M5 -00
Idag när jag testade så starta bilen och fungerar i det närmaste felfritt. Möjligtvis att jag tom inbillar mig att den inte går rent pga att jag vet om hö LMM. Tänkte pröva att göra rent LMM iaf då det mest troliga är den som spökar
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Prova att lossa båda lmm helt och hållet. Vår E39 M5 gick väldigt illa, ryckigt och hoppigt. Lossa lmm så gick den nästan som vanligt igen.
Ma
23
Mallo
BMW M5 -00
Troligtvis, gjorde rent hö. sidan idag men bilen mår inte tipptopp. Den ska in till Dahlbäcks på tisdag jag återkommer med lösningen :)
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Står bilförsäljaren för reparations kosnaden?
Ma
23
Mallo
BMW M5 -00
Tidigare erfarenheter av samma bilförsäljare säger mig att dom gör det (annan bil), när jag tala med dom i fredags så erbjöd dom sig iaf att ordna transprot till verkstan och en snabb tid. Vi får välan se vad dom säger :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.