|
|
|
|---|---|
|
i dag så var bilen vän med en eller så var den för trött för att för stå att vi var på bil provningen Första gången som jag var på bilprovning i år så fick jag på miljökontrollvärden co 0.0 (0.5) hc 721 (100) co2500 0.0 (0.3) lambda 1.08 (0.97 - 1.03) så det var ju inte så bra Så jag åkte hem å köpte lite saker för att få årnat det. så jag köpte en ny rotor å fördelarlock kablar å tändstift å årna allt det så jag åkte till bilprovningen å kolla å då var det inte så bra en då. då var hc halten på 1000 å då blev jag sur som bara fan. så det var ju bara att åka till gds hall å börja tänka igen sen såg jag ett inlägg på den här sidan om det läker före lambdan så kan den visa fel värden å om det läker efter lambdan så kan det visa fel värden på hc halten så det var ju bara att kolla så att grenröret satt fast så det skulle. sen så kolla jag så det var tätt å fint rästen av vägen till slutröret å det var det inte så det var ju bara att tätta hålet sen så stälde jag in ventilerna så dom blev bra sen så hitta jag en slang som var klämd. sen så åkte jag till bilprovningen å för nu så tänkte jag funkar det inte nu så vet jag inte vad jag ska göra mera med bilen. men den blev godkänd Å nu är co 0.1 hc 48 co 2500 0.1 lambda 1.00 jag har ju lite till att göra för att få årning på det så det blir jätte bra värden men nu har jag inte pressen på mej nu har jag ju ett ett år på mej ått få årning på det å det är bra bilen jag pratar om är en e34 535i som har rulat 311519km Jigsaw | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Grattis! Härligt, då ede bar te å åk nu då!? Perfekt vinterbil att drifta dig ur rondellerna med i snöyran! ;-) MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Tackar Japp nu så väntar man bara på snön sen så blir det till att åka av å ha roligt Jigsaw |
|
| Fint att det blev årnat då | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.