|
|
|
|---|---|
|
Har köpt ny plastbakruta till Z3:an från USA - trodde dom skulle skicka med instruktion på hur man monterar den - men icke. Har förstått att det kan vara knixit att få dit den. Är det någon som har gjort det och kan dela med sig av tips o trix, eller vet var man kan finna instruktioner Mvh.Ballder | |
|
Ballder, här är en tråd som handlar om just detta: Länk Använd funktionen "sök inlägg" så hittar du oftast det du undrar över. Z3:an Länk |
|
| Såg att länken i den andra diskussionen inte länkade direkt till instruktionerna om rutbyte, så här kommer en direktlänk: Länk | |
|
Efter 5 timmars svärande + nästan ryggskott så sitter nya rutan på sin plats. Ballder |
|
|
Hehe... jag har bytt på min också, svor minst lika mkt haha. Finns ett inlägg i min Bilblogg :-) ______ Joel - Länk |
|
|
Grattis. Skönt efteråt iallafall så att säga... Hur mycket fick du ge när du beställde från staterna? |
|
|
Tack - visst är det gött när den sitter på plats. Jag gav 160 dollar för rutan =1090 kr + frakt 28 dollar =190kr - Då var det lite mer grejer :antennfäste + gummitätningen - Jag skickade efter från Socalmotorsport - funkade klockrent fick grejerna på 11 dagar - Jag har sett att det finns rutor för 130 dollar men jag tror det är pirat , denna var OEM. Men det kanske kvittar så jävlig som den var att få dit. Jag tänkte att om jag köper original så passar den nog och är lätt att montera- där bedrog man sig ordenligt. Mvh Ballder |
|
|
En fråga om verktyget verktyget för avlägsnande eller öppna dragkedjan följer inte detta med rutan som i en komplett sats? om inte, då måste man man veta själv att sådant behövs? och beställas samtidigt? eller kan annat verktyg användas eller var kommer den upplysningen från om man inte läst detta inlägg? för säljaren av rutan brukar ju inte veta något och kanske definitivt inte för sådana här speciella jobb MVH Uffe/bildock |
|
|
Verktygen som följde med (jag köpte OEM) var 1 st dragkedje-sko, 1 st "plastpinne" (för instoppning av tyget under plastkanten), ett par (2?, kommer inte riktigt ihåg) metallfästen. Detta kommer jag på just nu, KAN ha följt med nåt mer... Dragkedjeskon användes både när den gamla skulle monteras bort, och den nya sättas dit. Dock ingen instruktion eller anvisning - finns dock att tillgå (vad jag hört?) hos BMW-verkstad. Jag använde snajdarns instruktion. Funkade bra! PS. Humöret ballade ur ibland *haha* och få fick jag temporärt ont i ryggen av arbetsställningen ______ Joel - Länk |
|
| tog ca 30 min för min polare och mig att byta rutan glöm inte smörja in med ngt fett på dragkedjan typ fett till dykdräkter eller ett stearinljus så ska du se att den flyger på med en gång.. | |
|
Hej och tack för alla trevliga tips, jag har en fråga jag inte förstår, under "cosmossvart" direktlänk står; tar bort rutan gör du med ett dragkedjelås som du köper tillsammans med rutan, på insidan av rutan finns ett lås eller dragsko, är det ett dragkedjelås jag då använder för att öppna denna dragsko eller hur öppnas den sitter ju fast som attan har försökt att öppna lite som prov utan att fortsätta skall jag därvid använda något verktyg eller hur greppar jag dragskon eller hur användes nämnda dragkedjelås MVH Uffe/bildock |
|
|
Mitt problem var att 1 : få på dragkedjeskon på båda ändarna samtidigt - det är viktigt att det kuggar rätt - en kugg fel och alltihop blir fel. 2 : När den väl var på plats och skulle börja med att få in tygkanten i listen - nästan klar , då sprack dragkedjan isär ( delade sig ) Bara att börja om från början igen - detta hände 2 ggr. Då provade jag med att dra i dragkedjan åt andra hållet ( fel håll ) då funkade det bättre och dragkedjan håller ihop. Men då uppstår problem när man kommer till slutet - man får inte bort dragkedjeskon . - det skiter jag i - den får väl sitta kvar där då - sätte låset bakom och klippte bort själva draggrejen. Mvh Ballder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.