|
|
|
|---|---|
|
När frosten slog till i södra Sverige för nån månad sen insåg jag att jag missat att hälla på spolarvätska i min nyinförskaffade 525 E39 '03. Därför hällde jag i direkt och låg lågt med att spola dom dagar forsten höll i sig för att inte skada pumpen. Direkt efter påfyllning uppstod en stark lukt i kupén. Trodde detta berodde på att jag fyllt på för mycket och att det kanske skvalpade över när jag körde. Efter nån dag vågade jag mig på att spola men då kom inget vatten. Läste på forumet och funderade på om pumpen ändå frusit, men när jag tittade noggrannare såg jag att vätskeslangen som går längs med kanten i motorrummet hade lossnat på mitten. Det var bara att sätta ihop för att allt skulle funka fint igen. Ett knepigt sammanträffande tycker jag och efter denna händelse luktar det fortfarande starkt av spolarvätska vid start. När man kört en stund försvinner den men kan komma tillbaka om man kör långsamt, ex. stadstrafik. Trodde det kanske berodde på läckage där slangen hade lossnat så satte ditt några buntband men lukten kvarstår. Kan inte se nåt nämnvärt läckage. Kan det vara så att det kommit in spolarvätska i ventilationen är slangen var lös? Känns lite långsökt. Nån som varit ute för nåt liknande? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.