AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.111

Kamremsbyte, pris egentligen?

pe
40
peff
316i -89
Hej igen!

Jag blir tokig. Har varit i kontakt med flertalet verkstäder, stora, små, bmw-aukt och inte. Priset för att byta kamrem ligger mellan 1900 kr - 4500 kr (inkl material & arbete). Hur kan det skilja så mycket och varför? Är det något "lurt" med att byta kamrem för 1900:- eller har man bara haft tur och hittat en sådan billig verkstad? Jag känner att jag vill byta kamrem snarast och tar gärna emot förslag på mer verkstäder i Stockholm, gärna Sundbyberg/Solna/Bromma området, som ni har erfarenhet av. Denna hetts-pris-jakt pga jul = tillfälligt dålig ekonomi :)

Gäller en BMW 316i, 1989, 13500mil.

//mvh Per
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
1900 kr eller ca 2000 är rimligt att betala. Skillnaden i pris beror ofta på timdebiteringen som i sin tur beror på lokalen, plats och hur pass fancy stället skall vara.

Kan tänka mig att BMW solna tar 4,5 kkr. En vanlig allbilsverkstad som fixar det minst lika bra som dem på BMW tar förmodligen 1900:-.

Även om det inte vore jultider nu så tycker jag det vore dumt att låta BMW göra det. Är man dum som betalar det dubbla priset för att BMW ska göra samma jobb...? Min uppfattning i alla fall! Lycka till själv.

pe
40
peff
316i -89
Tack. Ja, håller med dig MD. Då ska man hitta någon i närheten som tar runt 1900-2000 då, närmaste jag hittat är i Huddinge och det är ju på andra sidan staaada. Bara forts. ringa runt antar jag. Fattar inte varför alla här i västerort ska ta runt 3000 kr men söderut kan de gå lägre i pris, lustigt.

//mvh Per
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Poängtera om de billigaste priserna även inkluderar byte av spännare, vissa verkstäder verkar se lite si o se med spännarbyte och får därför ner priset en del!

Nej, spännaren kostar inte 2600:-

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.