|
|
|
|---|---|
|
Jag fick backning på besiktningen igår. Stryservon på min 320i -88 läcker lite olja. Det har den gjort så länge jag har haft bilen.(2 år) Den läcker inte mycet, men jag får fylla på ca 4 ggr om året. Finns det någon reparationssats för detta eller måste man byta hela servon. mvh Jan | |
| åk till en verksatd och be dom hälla i lite omega 917 eller vad det nu hette.funkade kanon på min iaf.. | |
|
Ja, omegas tillsats för servoolja skall enligt uppgift vara EXTREMT bra på att täta läckor! Annars är det bara att koppla bort servot...funkar bra utan :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| det skall gå att packa om, men rent ekonomiskt är det bättre att köpa en annan på skroten om inte det föregående tipset skulle hjälpa! | |
|
Det fins en packningssats på BMW för ca 700:-, sen tar det ca 4-6 h att fixa. Mvh Fredrik |
|
|
Vart kan man köpa omega 917, och vad koster den då? Jag har också lite läckage på min servo.... / Leon |
|
|
mekonomen tex. Dyr liten burk typ 300 kr, men det är det värt. Min läckte som ett såll (tom servoburk på 2 dar) och det blev tätt på en vecka. tämligen facinerande. använd sökfunktionen på omega så finns mer att läsa molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.