AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.385

Skoda Octavia spöar M3 E46 på bana!

Sida 2 av 2
Kalle Persson
Väl talat!!!!!
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Faktum är att jag åker en Skoda Octavia i tjänsten, om än inte en RS men 180 hk motorn har jag kört en del i Audi. Visst blir bilen snabb men inte så att man blir imponerad. Däremot chassit i Octavian som jag kör med ca 4000 mil per år borde jag kunna uttala mig om en del. För att en Octavia RS skall kunnna presetera sådana tider som i Bilsport måste åtskilligt ha gjorts med dess chassi. Med en standard Ocavia känns varje rondell som en hårnålskurva och bilen kränger rent hysteriskt. Det är en bra bil att köra på landsväg med, men jag väljer många andra bilar före en Octavia om jag ska köra på bana med de erfarenheter jag har.

Micke
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
en på gatan jag bor på har köpt en octavia RS. Jag fick åka en tur med den och jag måste faktiskt erkänna att bilen går bra. Det är inte alls samma skjut i den som i en m3 E36 3.0. Motorn har en förbannat trist karaktär och låter som en dammsugare modell volta. bilen går relativt plant genom kurvorna och bromsarna biter bra. nackdelen med bilen är väl arr den har problem med fästet ur kurvorna.

mycket köra för pengarna är det iallafall, men att den skulle ta en m3 e36 på bana har jag väldigt svårt att tro. mitt påstående hänvisar jag till att jag har kört åtskilliga mil på kurviga åkervägar med en m3 e36 3.0. på den bilen sitter det finfina micehlindäck som greppar bra.

det var allt jag ville säga.
kamber
Skoda Octavia RS: 1.34,1
BMW M3 3,2 -96: 1.34,7

SJUKT MYCKET SNABBARE e den japp ! sluta inte änns lönt o på peka!

BMW e alltid BMW så e det.... åker häldre en SLÖ (den som Gullebo körde då) M3 3,2 än en Skoda Octavia, visst e det bra men ta den på en autobahn test eller rak sträcka hur länge håller den då ! =))))))))

/inte BMW mer....
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Jaha. Så du, braxen menar alltså att ex. Marcus grönholm inte har utvecklats ett barr på fyra år (som det faktiskt var sedan M3 testet)? I så fall kan man ju lägga ner all form av motorsport på stubinen, ingen förare kan ju bli bättre...
Dessutom VAR det enhetsdäck då och det ÄR det inte nu längre! Var jag sedan befann mig på 70-talet är ju ungefär lika relevant som att hävda att Octavian gick fort för att globen är rund...

Rätta mig om jag har fel...
e-b
Nej Anders, du har RÄTT.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Hade visst mycket fel som vanligt, men om det nu är så viktigt att BMWn är snabbare så får ni väl ringa till Bilsport och kräva en ny mätning då den var orättvis !

Vad Marcus Grönholm har med saken att göra förstår jag inte, det var väl Gullabo som utförde testerna ?!

Funktion före styling!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Ska även tilläga att testet utförs väl av bilar som Gullabo bara blivit tilldelad, alltså bara kört ett par timmar eller liknade innan testerna.
Där kan dom stora skillnaderna ligga i tiden, eftersom att köra tester med en bil som man inte hunnit blivit van vid måste ge sämre tider !

Funktion före styling!
Skulle vara intressant med ett test av M3:an som Fredrik Ekblom körde förra året i LeMans serien.

"BMW make the world faster"
Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
Inte Fredrik Ekbloms men här är ett inscannat test av M3 GTR mot M3 från road&track.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.