|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbar! Tänkte höra mig för angående ett framsystem. Håller på att dra planer på att uppgrader ljudet i bilen och har snubblat över ett par "EXT5.0 Macrom Extreme 5" kit-högtalare. Är inte så hemma på denna front, men inte helt lost heller. Har försökt hitta lite info om dessa men det var ju inte så enkelt. Är detta bra grejer? Eller ska man hellre satsa på ett bättre DLS system? Kanske Alpine S-serien? Har läst många gamla trådar om just 5,25" högtalare och alla talar gott om DLS och nårdik. Undrar nu hur dessa EXT5.0 Macrom Extreme 5 står sig mot DLS UP5 alternativt DLS MS5? Tackar och bockar för alla svar! | |
|
Äh, skiter i dem macrom högtalarna och kör på DLS eller rockford istället. Har lyssnat på infinity också, dem lät bra! Fram är det ju tydligen 5,25" orginal på e36. Finns det någon sorts adaptor eller liknande om man vill köra 6,5" fram? Säkert många som gjort det? Kanske bättre att hålla sig till 5,25"... ? Vet inte..? Upplys mig gärna! |
|
| Min rekommendation är rockford då jag personligen kan uppleva dls högtalare lite för oengagerande. Infinity är åxå riktigt trevliga att lyssna på. Låter lite kjust i karaktären så matcha det med rätt typ av steg. | |
|
Var och lyssnade på infinity reference 5,25" högtalare och tyckte dem lät väldigt bra, lite klarare i ljudet än rockfords motsvarighet. Får se, ska undersöka hur mkt jobb det är att trycka ner 6,5" fram istället för 5,25". Ska ta mig till den enda återförsäljaren av dls produkter här i västerås i början av vecka och lyssna lite på vad dem har att erbjuda. |
|
|
Så! Nu har jag monterat macrom ext 5.0 högtalarna, alpine cda 9852rr plus ett dls ca 51 steg. Det var rätt jävligt faktiskt, hållt på sen i fredags eftermiddag och pulat. Fick till det igår men sen lät det förjävligt, så fick jag ställa in lite på huvudenheten och så brygga jag steget idag i väntan på en lämplig baslåda.. Har inte ställt in steget helt rätt ännu, är lite oviss om hur jag ska göra. Men högtalarna låter faktiskt väldigt bra! Dem får bra med effekt också, så dem spelar rätt högt, men har inte vågat dra på för mkt innan dem är inspelade. Nu ska jag se vad för låda man kan driva med en mono kanal på 170 wrms. Eventuellt ska jag åka förbi brl och testa en jbl bandpasslåda, en rockford 12:a och nått annat imorgon. Kanske ska satsa på en baslåda med hög känslighet så den bli så lättdriven som möjligt, men men, får lyssna mig fram i min bil, blir ju bäst så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.