|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått kondens i båda sidoblinkersarna och undrar helt enkelt hur man får loss dessa utan att repa lacken? Någon som har något tips... Kostnad? Väldigt dåligt förövrigt att de släpper in fukt så lätt! | |
| köpte vita till min, kostade ca 180kr styck. undrar dock om det blir snyggt med vita sidoblinkers när fram och bak e gula. | |
|
Man tar väldigt enkelt av dom genom att trycka dom försiktigt framåt. Sitter relativt löst och i värsta fall kan du ta en flat mejsel som du lindar tejp runt, och använder den som hävstång under blinkersen samtidigt som du trycker fram den. Tejpa även på lacken precis framför. Att det blir kondens beror väl på att lampan blir varm samtidigt som luften utanför är kall, dvs. rätt svårt att avvärja. Du kan prova att köpa en spray som man använder på glasögonen för att de inte ska imma igen. Kostar drygt 40-50 kr. På fråga två så kan jag av egen erfarenhet säga att det inte blir så snyggt. Vita sidoblinkers går heller inte igenom besiktningen. Satsa åtminstone på vita framglas till vita sidoblinkers. Kan bifoga bild om det är något annat som undras. |
|
|
vita blinkers med orangea lampor ska väl inte va problem på SBP? Det är ju köpt på bmw och sitter org på facelift? har du bild på kombinationen? vore uppskattat! jo med vita framblinkers lär det se betydligt bättre ut. känns lite ovärt att lägga 1200kr på dock, Länk |
|
| Original sitter det vita lampor under det orangea glaset. Åtminstone -99 och neråt. | |
| Glömde tillägga att precis som du säger så går det bra med orangea lampor under vita glas. Har bara vita lampor under vita glas, så bild kan jag nog inte ta fram. | |
| varför har du inte orange-blinkande lampor under vitt glas? måste se skumt ut när du blinkar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.