|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| PAssive: Fick mailidag av Asbjorn och fick tom. ca 1400 kr billigare än väntat. Jag har fan bestämt mig. Ska klura lite på ekonomin nu i veckan sen måste....SKA jag beställa =). Grenrör var inte ett krav enligt Asbjörn men dock en väldigt fin uppgradering. Vart kan man tänkas hitta z4 grenrör? Feritta? Och vad ungefär ligger ett grenrör på? Men woohooo vad jag vill ha. Det här är faktiskt ditt fel passive, du får betala hälften åt mig ;P... | |
|
Haha mitt fel ;) Jag vet inte vilka som tillverkar grenrör, hör med Asbjorn, han kanske vet. Trodde bara Ferrita tillverkade avgassystem men de kanske tillverkar grenrör också. Supersprint kanske? Om du ska ha TS2+ så ska jag ha TS3. Skämtar bara, är mycket nöjd med trycket som det är, fast man har ju inte fått testa riktigt ordentligt på en slingring sommarväg. Eller det är ju klart, mycket vill ha mer, så i sommar är det väl inte omöjligt att det blir en tur till upp till Norge, skulle va kul att komma en bit över 400 hk. ;) |
|
| tjena. jag har oxå en Z4 3.0i. jag har länge gått o tänkt på att installera en kompressor i min men jag har fått höra att den inte går igenom besiktningen om man installerar en sån.. vet du något mer om det kanske? | |
| Jag har vid två tillfällen försökt komma i kontakt med ESS angående detta men hittills utan resultat. Undrar vad de sysslar med... | |
| en liten fundering.. det är väl samma motor i z4 3.0 som det är i z3 3.0 så den kompressorn borde väl passa i z3:an med, eller?? | |
|
passive: hehe men då ska jag ha TS4 :P...Ja visst man blir aldrig nöjd kommer säkert vilja ha mer efter 400+ hk. Ska höra med feritta nästa vecka annars vet jag en som pysslar lite med sånt själv så vi får se. Känns inte lika bråttom dock jämnfört med en kompressor =). Blir en beställning fram till våren om jag orkar vänta tills dess :D enbit: Många säger att det räcker med att koppla bort remmen och säga att man kör endast påå bana med kompressor. Annars kan man alltid dra en chansning och besikta ändå måga ser nog inte ens att det är en kompressor. Denna skruvkomprssor är ju mer "gömd" än centrufigal kompressorn (tycker jag ialf hehe) Men besiktningen är det minsta jag oroar mig över. Värre om man kvaddar bilen osv, Kineto: Att skriva ett mail är nog inte det bästa sättet att komma i kontakt med dessa snubbar, för det första får de säkert in en miljon mail per dag med samma frågor, hinner inte svara eller orkar inte? Sen känns det inte så seriöst med att skicka ett mail tycker inte jag ialf. När det handlar om sånna pengar ringer man nog istället eller om man får tur nog att komma i kontakt med dom via mail. Jag hade turen Asbjörn skicka ett mail nu i veckan. Men dom skriver inte mer än nödvändigt så de vill säkert att man ringer? Prova det vettja =) |
|
|
Ni kanske skulle göra ett gruppköp? :D /// Viktor |
|
|
Nja så väldigt diskret är det väl inte egentligen? ;) Länk Det är texten www.esstuning.com som jag syftar på. Jag frågade Asbjorn om besiktningen också när jag var där uppe, och han trodde inte det skulle vara några problem, och tipsade om att hänga av remmen också ("kompressorn används endast vid bankörning"). Vad jag vet kollar de väl inte ens alltid under huven vid besiktning? Den går inte igenom besiktningen om de hittar den, det är en sak som är säker. Jag håller med Fantastiska Z4:an, det är nog bäst att slå en signal. Har kollat lite med grenrör nu och Supersprint säljer grenrör, jag har inte hittat något pris i sverige men om man tittar på de amerikanska priserna så kan jag inte tänka mig att det hamnar under 10000 i sverige. |
|
|
Jag förstår inte varför det skulle vara mindre seriöst att söka kontakt per mail, det håller jag inte med om. De har ju trots allt angivit en kontaktadress för just detta ändamål. Och om de nu har så många förfrågningar per mail att de inte förmår besvara dessa inom rimlig tid förväntar jag mig en kort kommentar om detta i samband med den angivna kontaktadressen. Hur som helst, du har säkert rätt i att det är lättare att nå dem per telefon, så jag får väl försäka det istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.