|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Fantastiska Z4:an: Gärna :) Har du Race-nivån eller? |
|
| Passive: Absolut :D Race blev det självklara efter en massa övertygelser från detta forum. Men jag ska försöka filma i fredag eller något om det fort. är bra väder det vill säga. | |
|
OK tack :) Det viktigaste är att du är nöjd med systemet, känns som man gör ett bra val, har bara hört gott om Eisenmann. Monterade du själv förresten, och var beställde du ifrån? Hur löste du det extra hålet i spoilern? |
|
|
jajamensan hel nöjd! Okej något dyrt system men det är smällar man får ta!. Nej jag lät en kille som mannen på Xerius racing kände och även från honom beställde jag systemet. Länk Hålet kapade även han upp åt mig, så det var skönt att slippa göra det själv, Men om man säger innerväggarna i hålet där blir det ju inga väggar så det tänkte jag fixa nu i vinter och bygaa lite =), men annars så blev det bra, och ska du göra det själv så mät ordentligt vart den hamnar och ta det lugnt det är A och O =) Här har du bilder på min: Länk |
|
|
Tjusigt! Ser bra ut :) Själv tänkte jag satsa på 4x76 mm. Jo jag har också varit i kontakt med Xerius Racing, och gjorde en beställning därifrån i höst men tänkte sedan att det fick vänta tills efter kompressorn, det tog lite längre tid för ESS att släppa den än jag hade väntat mig. Så nu får det vänta tills i vår. :) Jag låter nog någon annan installera också. Blir kanske att åka upp till Xerius då och få det installerat, eller det var inte där du gjorde installationen? :) Jag ska ta en sväng med bilen idag, ska se om jag kan ordna en film (japp, jag är uppe tidigt ;)). |
|
|
Blev ingen video idag, glömde såklart kameran innan jag skulle ut och köra. :( |
|
jannise46 |
hejsan! eisamnn var köper jag det? kompressor får jag vänta med på min z4, har fått bli tjolpacket o chromefälgar nu istället. men avgas gren chip o så håller jg på med. vad kostar ett sånt eismann vill ha 4 blås. mvh |
|
jannise46: Kolla länken Fantastiska Z4:an skrev: Länk |
|
jannise46 |
man tackar ! billigt heh, men ljudet blir väll rätt stor skilnad? mvh |
|
Har lagt upp bilen på Garaget nu: Länk Kommentera gärna :) |
|
jannise46 |
hejsan riktigt snyggt man blir ju inte alls sugen på o slänga i en! heh... |
| Passive: hehe det verkar som att båda är väldigt lata när det gällar att göra en film =D, men jag lovar jag ska ta tag i göra en kort eisenmann film snarast! Kan faktiskt nog redan göra det ikväll!, måste bara ut på E18 och sota ur den först då kommer det riktiga ljude X) | |
| Oh förresten Passive: Fattar norrbaggarna svenska? tänkte slänga iväg ett mail :D... Vem är det jag ska prata med angående den framtida kompressorn? Asbjorn? Har du nåt mail. Skickade till dom för ca ett år sen men de verkade inte så intresserade, eller så var de upptagna man vill ju gärna snacka med någon seriös som tar alvarligt på det här hehe! tack tack | |
| Javisst gör de det, skicka ett mail till asbjorn.bohn at esstuning dot com så får du nog svar. :) Det funkade alldeles utmärkt att snacka svenska med dem också. :P | |
| De verkar ha mycket att göra; jag skrev ett kort mail för ett par veckor men har fortfarande inte fått nått svar. Lite synd, jag är välditg nyfiken på att veta mer... | |
|
Jag har redan svarat dig :) |
|
|
Hoppsan, ser nu att du syftade på ESS så klart. Ursäkta :) Ja det har väldigt mycket att göra men de brukar svara på mail, iaf i mitt fall. Prova att maila Asbjorn direkt. |
|
|
Jag är ledsen passive men nu är den i garaget så det blev ingen film på eisenmann ljudet :(. Men hör av dig innan du beställer (om du beställer) så fixar jag en film åt så du kan få höra visserligen ger ju inte en film lika bra ljud som i verkligheten men du får väl ett hum ialf. Satt jusst och kikade på ESS hemsida nu är den ialf uppdaterad. Väldigt sugen på dessa grejer :): * ESS Z4 3.0i M54 TS2 8PSI * ESS TS2+ 8.5PSI Boost Upgrade Kit * ESS M52TU/M54 SC Camshaft Kit * M54 3.0 Performance Organic Clutch Kit Kalaset slutar på 73.388 SEK mmmmm =) måste haaa måste..... |
|
|
Japp min är i garaget nu också, det är för trist :( Ser bra ut :D Dock bör du även byta grenrör (headers) om du ska ha TS2+, det var iaf ett krav när jag skulle beställa, men det kanske du redan har planerat? |
|
|
Ja jag kan förstå ialf för dig som nyss har gjort det, vill ju gasa =), Hur långt bör man köra innan man kan börja mosa ur den? 200 mil? Ajaj grenrör också hmm näj det hade jag inga tankar på =(, vad går det kalaset på då? Nån sida för sånt? thx man |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.