|
|
|
|---|---|
|
Var på Porsche Center GBG idag och provkörde en Cayenne med den lilla motorn (3,2 l 250 hk). Helt klart alldeles för liten motor för den bilen, tyvärr hade de ingen 4,5 l (340 hk) inne. Det får nog bli en x5 till våren igen. | |
|
city69: Hur var den att köra jämfört med en X5'a om man inte tar så stor hänsyn till motoriseringen? //Stenback |
|
|
Den var helt klart ok, fantastiska bromsar. Komforten var mkt bra. En stor nackdel är väl priset, men så är det ju en Porsche :-) Kvalitén skall vara mycket bra, vilken inte är alls lika bra på x5. |
|
|
Jämför man X5 och Cayenne så är Porschen en väldigt mycket bättre bil om man vill köra terräng. Har kört Porschen på militär hinderbana inkl vattenhinder och det är en fullfjädrad Jeep vilket varken den gamla eller nya X5:an är. Designmässigt tycker jag BMW vinner med 13 hästlängder för Porschen är riktigt ful. På landsväg och i vanlig trafik tycker jag att X5:an är en klar vinnare över Porsche då den sista på något sätt saknar motorkaraktär/ljud och körkänsla. Porschen känns bara som en stor klump på något sätt. Men är du ute efter en bil för bruk i skog o natur är Porschen det solklart bästa valet av de två. Fast då finns det å andra sidan betydligt bättre bilar,,,,,till andra priser som klår den. |
|
|
Nya X5:an är okej desingmässigt tycker jag. Gamla är så långt ifrån min smak man kan komma nästan. Baken på på den påminner om Seat Alhambra... Nä, även nya X5:an hamnar långt efter porschen enligt min smak. |
|
|
GTS-modellen av Cayenne som kommer nu, är riktigt fin! Och tillräckligt snabb/stark... |
|
|
Jag tycker Cayenne är en bevis på att även Porsche kan göra mindre attraktiva bilar. Eller som en bekant påpekade om dess utseende: "Som en bodybuilder helt utan känsla för stil och finess..." Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.