AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.608

Bara varvräknaren och hastighetsmätaren funkar. E32

CK
269
CKamondi
740iA -95
Som sagt, i instrumenthuset så har allt lagt av, bara hastighetsmätare och varvräknare som funkar. Ser ut enligt bild:

Länk

Vad kan vara problemet?

Mvh Christian
CK
269
CKamondi
740iA -95
Vid fototillfället ska tilläggas att bilen var fulltankad och att motorn var varmkörd. Det gick inte heller att gå framåt i OBCn, men färddatorn funkade fint när det gällde bensinförbrukning. Så problemet ligger ju enbart i mätarhuset.

Mvh Christian
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har du plockat bort instrumenthuset? Har du tur så kanske det bara är någon kontakt som inte sitter som den ska. Sitter 4 stycken där bakom om jag inte minns fel.

Du får plocka bort ratten för att kunna få ut instrumenthuset, det sitter bara med 2 skruvar. Här finns en bra beskrivning med bilder hur du plockar bort ratt och intrumenthuset Länk

Har för mig jag läst om detta problem tidigare på forumet, har du testat sökfunktionen?
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Tänk också på!

Om du har airbag så måste du vara mycket försiktig så att den inte löser ut när du demonterar ratten. Märk upp hur ratten sitter så du får tillbaka den rätt.

Sökte lite men hittade inget. Kanske någon annan har mera tur. Det enda jag dök på som kunde vara nyttigt om du ska plocka isär intrumentet var denna guide. Länk
CK
269
CKamondi
740iA -95
Tack Markus! Jag misstänker faktiskt glappande kontakt, då det slocknade lite smått häromdagen, men då dunkade jag bara till på panelen så hoppade instrumenten igång igen. Ska ut nu och plocka loss sakerna och se om det går att lösa smidigt :).

Mvh Christian
CK
269
CKamondi
740iA -95
Sådär, glappande kontakt var felet :). Nu funkar det igen!

Tack för hjälpen! :)

Mvh Christian
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Fan va bra!

Såg att du fått på vita blinkers fram på bilen när jag åkte förbi imorse. Var himmla snyggt.
CK
269
CKamondi
740iA -95
Jepps :). Ena glaset till hellyset är trasigt, men har nya ligger i garaget, måste bara få ork att byta, heh.. Nästa köp blir baklysen :).

Mvh Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.