AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.139

Vilket är det bästa öppna luftfiltret?

Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Tja!
Jag ska köpa ett öppet sportluftfilter men vet inte riktigt vilket jag ska välja.
Har suttit ett dubbelkonat K&N förut och det var riktigt bra, nu har jag K&N insats men vill ha öppet igen.
Var på Motor Nord och dom rekommenderade ITG, någon som har använt/använder det?
Jag vill ha ett så snyggt ljud som möjligt från filtret och samtidigt ett som är bra.
Tips?

--
DTM system och rak 6a ;)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag skulle säga ITG! Har ett sånt själv men har inte startat bilen med det på...

Men jag har bara hört bra saker om ITG....!

Min bil
Länk
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Ja de lutar faktiskt lite mer åt ITG. Har du monterat filtret utan att starta bilen ? =P Snygg bil föresten!

--
DTM system och rak 6a ;)
Finns det öppna filter i papper? De effektökande(...) filtren i bomull som man måste olja in har ju en viss förmåga att första LMM. Ett öppet filter i papper så som org-filter borde ju rena i stort sett lika bra som original men samtidigt ge ett trevligare ljud?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Bholmberg: Tack :)...Jo alltså bilen är avställd över vintern och jag monterade ITG filtret för några dagar sen...Så resultat får jag se i vår!

Vigg0: ITG's filter är i skumgummi, inte papper eller bomull. Och man måste olja in även dessa icke-effekthöjande-öppna-filter-som-förstör-lmm..

Eller så oljar man in lagom mycket och låter det torka innan man startar bilen?

Min bil
Länk
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
MM vissa har ju fått problem med lmm, men mitt K&N fungerade kanon men satte det på en audi a3 turbo sen och då gick den lmm.
Beror nog på vad för lmm man har...

Spännande att starta den till våren då =) min står också avställd men ja tänkte köpa filtret nu iaf.

--
DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Håller med föregående talare ITG är bäst enligt de flesta och mig också. Är ett skumfilter som tar små partiklar också. Jag har ett STORT till min S50(M3 3,0) och det låter lagom mycket och samt att bilen varvar snabbare "inbillar" jag mig. Mer hästar är väl tveksamt men kanske en och annan ponny!?!

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.