AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
950

Gnisslande ryggstöd i förarstol, vad kan man göra åt det?

Varför i hela helsike har ryggstödet i min förarstol börjat "gnissla"?? Det bara satte igång akut för ett par dagar sen..
Några tips?
Hmm, du skriver förarstolen... Min passagerarstol fram gnisslar ibland. Brukar vara en av två saker:

1: Säkerhetsbältesfästet ligger och gnirkar mot sidan - slutar om jag petar in den mellan mittkonsol och ryggstödssidan

2: Någon överväxt person har skjutit stolen i något ändläge (oftast längst bak) - slutar om jag ställer om stolen.

Förarstolen vet jag inte riktigt. Men om du har stolen i ngt ändläge så kan du prova att ändra den liiiite grann och se vad som händer. Annars har jag ingen ide. Någonting säger mig att du redan provat det mesta.

/Fredrik
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Om gnisslandet beror på att man har skinnklädsel som gunuggas mot annat skinn, så finns det medel som man kan behandla skinnet med så försvinner problemet. Har dock inget namn på sådant medel.

___
Bilen: Länk
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Det finns också en möjlighet att något mekaniskt fel finns, någon bricka som slitits... har du använta sökfunktionen, har för mig att jag sett ett antal artiklar om slitagedelar som bytts, t ex denna:

Länk

Lycka till!

/Jake
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.