AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.364

E91 och extremt skitig baklucka

Är det bara jag eller är det någon annan som tycker bakluckan på E91:an blir extremt skitig såhär års?

Ok, inget ovanligt när det gäller kombi, men jämfört med E46T så är det blir det väldigt smutsigt väldigt fort.

Finns det något bra eftermarknads- eller orginaltillbehör som man kan sätta på för att minska luftvirveln bak? Typ "katt-trampolin" :-)
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
håller med.

vet inte om det är värre än medelbilen, men det är i alla fall inte bättre.

men jag är inte så sugen på att sätta dit något. däremot börjar jag inse poängen med att lackskyddsbehandla bilen. rutorna behöver också få sig en omgång.

/Lars

Vägen är målet.
Nä, jag är inte heller så sugen på att sätta dit nåt skrymmande. Det skall vara något diskret.
Jag har inte lackförseglat bilen än. Det blir iallafall en tvätt med vaxning i helgen om vädret tillåter.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Det är väl bara att räkna med att bakluckan är ett av de ställen där E91 kommer börja rosta först på. För BMW har väl inte valt att tillverka den i t.ex. aluminium?

Jag tycker mig se ett klart samband mellan vilka bilar som drar upp skit där bak och där bakluckan ofta är angripen på äldre bilar.

Min compact har rost på många ställen, dock är bakluckan helt befriad... den blir aldrig speciellt skitig heller.

//Stenback
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Håller med om att den blir duktigt skitig bak!
Har funderat på Ditec behandling men jag tror jag hoppar över
detta och ser till att vaxa bilen ett par tre gånger /år
Så med tanke på vår vädret som råder så skall jag nog ta tag i
mig själv och vaxxa bilen i helgen.

"Always a driving machine"
Länk
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Men E46 blir riktigt lätt smutsig den med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.