AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
722

Början till inbrott

st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
God Eftermiddag

Nu har det tyvärr inträffat
De klåfingriga "typerna" har varit framme.
Låskolven i förardörren borta, ingen åverkan på lacken "Proffsjobb"
Inget stulet men en stor buckla på bakluckan "Amatörer"?
Varför får man inte ha sin bil i fred

Var nere hos Förenade bils plåt/lackverkstad innan lunchen, och det första han sa var "Jaså ännu en". Verkar vara vanligt att hela låskolven tas ut utan åverkan på resten av dörren.

Larmet har inte indikerat så de har tydligen blivit "störda" under "arbetet" och blivit förbannade och gett bakluckan en rejäl smäll.

Nu blir det mer administrativ arbete innan jul :-(

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Mycket tråkigt. Skall själv in med bilen för rep. då klåfingriga idioter stal M-dimljusen och repade stötfångaren. Man blir så in i helvete förbannad när folk (om man nu kan kalla dem det) inte kan skilja på mitt och ditt. Massa extra jobb samt en fet självrisk, försäkringsbolagen tycker att man får skylla sig själv när man har en fin Bmw.

Hoppas det löser sig för dig.

Vh/Kermit,

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Fick de upp dörren?

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
st
56
stemar
525iAM-Touring 2003
God Förmiddag

Nej de hade inte varit inne, och bilen var fortfarande låst med larmet aktiverat.

Förstår inte att de inte kan titta in i bilen först innan de överhuvudtaget börjar med att försöka ta sig in. Jag har absolut inget av värde som ligger löst i bilen som är värt att stjäla.

//stefan

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
stemar: Jag gissar att du har xenonljus, du har en faceliftbil? Det är helt säkert det de ville åt. Har du även navigation? Ja, då hade den nog också rykt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.