AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
361

Köpa M5

Hej
Har hittat en m5 som jag blev sugen på, tror ni detta är något att satsa på?

Länk

Importerad -99 4 ägare sedan dess!

518i slow mobil
kanske, ser ju ganska välskött ut.... åk och kolla och bilda en uppfattning..

hög fart e min drog!
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
Vad är viktigt att kolla upp på en sådan?
Den har ju gått rätt så mycket, brukar det vara nå problem?

Kolla in den här tråden:
Länk

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Någon som hittat på den som var på fordonskammaren, ser ju bra ut på bild iallafall.. Kul att se vad den går för... Länk
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Antalet ägare på en nyimport skall man inte haka upp sig på så mycket då antalet ägare snabbt rasslar iväg vid själva importförfarandet. Personen som tog in den, själva bilfirman som fick uppdraget av privatpersonen, privatpersonen, vilken i sin tur direkt sålde den vidare så har vi ganska omgående 4ägare innan bilen hittar någon som i själva verket brukar bilen.

En M5a kan gå riktigt långt bara den skötts och framförallt servats riktigt. Glömmer aldrig M5an jag stötte på i london som hade gått 43000 mil och tokfin. Men men, underhåll är A och O och det är inte billigt och har inte blivit billigare bara för man kan köpa dom ganska billigt nu för tiden
///Peter:

Precis det jag alltid tjatar om på forumet, då nån påstår att 22.000mil börjar bli risk. Inga problem om servicen är gjord. 22.000mil är INTE mycket för en 3,6l sexa, bara den är väl servad. Känner själv till en med ca 35.000 mil, och har sett en på bild med 50.000mil!

Somliga på forumet anser att t.ex en M3 är slut efter 10.000mil, den personen vet inte vad han snackar om!

Men underhåll är a och o, som redan var sagt.

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
NOMADS FINLAND
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.