|
|
|
|---|---|
| min ratt skakar jätte litte när jag bromsar in , lämnade inte den till Bmw och de säger att jag måste byta Bak bromsarna inkl skivorna ?? kan det verkligen ha nåt med det att göra ? | |
|
Jag kan minnas fel men det låter lite bakvänt. Jag vill minnas att skakningar i ratten beror på att skivorna fram är skeva och skivbyte utförs parvis dvs båda sidor på respektive axel tillsammans med bromsbelägg. Mvh Mikael |
|
|
Jag hade samma problem på min och BMW bytte då skivor och bromsar fram på garanti. Vibrerar det även när bromsarna är varma? Tydligen kunde det vara "Ok" med lite vibration med kalla hålade skivor. Jag kan inget om det, men så sas det då. Mina vibrerade vid varma bromsar. |
|
| angående varma har jag inte tänkt på , men det känns som att det inte alltid vibrerar utan enstaka fall , men tyckte också att det lät konstig att de ska byta bak bromsarna , fram hade låtit mera trolig. Kalaset skulle gå på runt 8K men jag får betala runt 2 säger de resten står de för. | |
| jag kanske borde visa den till en annan Bmw verkstad också ? eller vad säger ni ? bilen har vart inne på bmw i Molndal GBG när den felsöktes | |
|
Hallå, min erfarenhet är att bromskrångel fram är vanligast och att det brukar durra rejält i ratten då. Jag har haft vibrationer från bakbromsarna men då känt det mer i rumpan än i ratten. Frågan är om det är bara i ratten du känner det? Om det är en diskret darrning som är lite diffus ratt/stolsrygg och kommer vid inbromsning så kan det faktiskt vara bakbromsarna tror jag utan att på något sätt vara expert. Som vanligt finns det väl tyvärr bara ett sätt att få svaret ;-) |
|
| Jag har oxå små skakningar i ratten men känns som de kommer bakifrån oxå! har hålborrade och slitsade ebc bromsar... vet inte vad de beror på men det skakar som fan när dom blir varma irriterande som fan å okörbart!!!! ska montera bort skivorna å lämna in dom på ett ställe som kan sätta upp dom i svarv å kolla om de är vinda... men verkar ändå konstigt att dom blir värre när dom blir varma!!! Skummt..... | |
| mina blir inte värre utan är likadant hela tiden , sen har jag inte tänkt på om de skakar endast när de är varma eller kalla , men det är inga större skakningar utan mer som små vibrationer | |
|
som sagt, jag tror inte att det är omöjligt att ditt problem trots allt kommer från bakbromsarna. Även om det finns klåpare så är min erfarenhet ändå att auktoriserade verkstäder brukar ha rätt bra koll på sådana här "standard fel". Dessutom har du ju en möjlighet att få ytterligare åtgärd utan pristillägg om de har fel vilket du inte har annars. Tala gärna om för oss andra vad det var för fel. /Fredrik |
|
| Kan väll vara bussningarna i fram som börjar bli lite sämre? Behöver ju inte vara fel på skivorna för att det skakar i ratten. | |
| nu har bilen vart inlämnad och de har bytt : Skivorna, Bromsarna, Handbroms. Skakningarna är borta så de visste va de pratade om iallafall. I övrigt Mycket trevligt personal inte ofta jag träffar på såna trevliga killar i Bmw´s verkstäder STORT PLUS verkstan i fråga va Bmw´ Göteborg "Mölndal" | |
|
Det var alltså bakaxelns bromsar som orsakade skakaningarna i ratten? Mvh Mikael |
|
| yepp , både skivan och bromsarna byttes , kan tillägga att det va inga större skakningar mer som vibrationer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.